برنامه ریزی برای تأمین مطلوب میوه شب عید

مدیرکل دفتر اقتصادی جهاد کشاورزی از برنامه ریزی مطلوب برای تأمین میوه شب عید خبر داد و گفت: میزان سموم مانده در میوه های داخلی 50 درصد کمتر از حدمجاز است در حالی که میوه های وارداتی بیش از اندازه سموم باقی مانده دارد.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از خبرگزاری صداو سیما، مهدی کاظم نژاد،اظهار داشت: خوشبختانه امسال تولید مرکبات به ویژه سیب و پرتقال زیاد است و خیلی زودتر هم در سراسر کشور میوه خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی افزود: امسال اجازه نمی دهیم دلالان بازار را آشفته کنند و قیمت ها را افزایش دهند.

کاظم نژاد، گفت: میوه های تولیدی ایران بهترین کیفیت را دارد و با توجه به میزان تابش آفتاب، میزان سموم مانده در میوه ها 50 درصد کمتر از حدمجاز است در حالی که میوه های وارداتی بیش از اندازه سموم باقی مانده دارد.

بنابراین گزارش تولید مرکبات در سال جاری بیش از چهار میلیون و 300 هزار تن است و به واردات مرکبات نیاز نداریم و باید به فکر صادرات هم باشیم.

امسال حدود 300 تا 400 هزار تن تولید می شود.

در شرایط فعلی تولیدکنندگان، مرکبات را ارزان تولید می‌کنند ضروری است دولت بر قیمت‌ها نظارت کند، زیرا بی‌انصافی است که پرتقال 2000 تومانی را 6000 تومان بفروشند.

سردخانه‌ها و انبارهای چندمنظوره‌ای که وجود دارد، قابلیت نگهداری محصول پرتقال را برای چند ماه دارد و هیچ نگرانی برای خراب و فاسد شدن این محصولات با توجه به در پیش بودن فصل سرما وجود ندارد.

401401

کد خبر: 573808

وب گردی

وب گردی