یک سوم ساکنان کلانشهر‌ها در سکونت گاه‌های حاشیه شهر زندگی می کنند/اقدامات پلیس پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حاشیه نشینی

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه حاشیه نشینی پدیده‌ای اجتماعی است، گفت: اگر به معضلات ناشی از حاشیه نشینی توجه نشود با مشکلات و بحران‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: حاشیه نشینی پدیده‌ای اجتماعی است که اگر به سراغ حل آن نرویم منجر به بروز معضل و بحران اجتماعی خواهد شد، که در آن صورت مدیریت بر آن دشوار اما شدنی است.

او افزود: بر اساس آمارهای موجود، حدود یک سوم ساکنان کلانشهر‌ها در سکونت گاه‌های حاشیه شهر زندگی می‌کنند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: عدم نظم پذیری، رشد خرده فرهنگ‌های معارض، عدم تعلق به سکونت گاه‌های ثابت، مشکل ترافیکی و معضلات اجتماعی از پیامدهای این پدیده اجتماعی است.

او ادامه داد: جرم خیز بودن، مأمن و زیستگاه مناسب جرم برای مجرمان و بزهکاران و وجود مناطق مستعد موجب ایجاد زیست گاه‌های جرم در بعضی از مناطق حاشیه نشینی شده است که لازم است اقدامات علمی و کار‌شناسی شده انجام شود.

سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از جرم اقدامات و طرح‌هایی در حاشیه شهر‌ها انجام داده است و برنامه‌هایی در دست تدوین دارد، گفت: اما لازمه موفقیت در این حوزه، حضور موثر‌تر همه دستگاه‌ها، متولیان، توانمند سازی و مشارکت مردمی است تا ضمن پیشگیری از ایجاد نقاط و مسیرهای بحرانی جرم، با این مناطق بحرانی در حاشیه شهر‌ها مقابله همه جانبه شود.

105105

کد خبر: 573975

وب گردی

وب گردی