خدمات دستگاه‌های دولتی الکترونیکی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌ها در برنامه ششم توسعه، گفته است: تا پایان برنامه مذکور خدمات دستگاه‌های دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، براری با تاکید بر نهضت تولید محتوا، از رشد پنج برابری تولید محتوای فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: نهضت تولید محتوا و سرویس فناوری اطلاعات در کشور شکل گرفته است.

به گفته او در برنامه مذکور افزایش ظرفیت مبادلات پستی لحاظ شده و توسعه پست‌بانک در روستاها و ارائه خرده‌بانکداری نیز جزو اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه است.

او تامین امنیت و حراست از حقوق فردی و جمعی در شبکه‌های اجتماعی را از دیگر اولویت‌های برنامه ششم توسعه کشور برشمرد و گفت: پنج اصل عدالت‌بنیان، اقتصاد مردمی، درون‌زا، برونگرا و دانش‌بنیان بودن از اولویت‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات است.

براری همچنین از سه و نیم برابر شدن پهنای باند بین‌المللی کشور خبر داد و گفت: تلاش کردیم همزمان با افزایش نسبت ترافیک داخل به خارج از کشور، این نسبت را که 10 به 90 به 40 به 60 برسانیم.

او در بخش دیگر سخنان خود از اهمیت سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت‌ها گفت و با انتقاد از کاهش سرمایه‌گذاری پس از واگذاری شرکت مخابرات در سال 1386 گفت: در سال‌ گذشته 2500 میلیارد تومان بخش دولتی و 5000 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری شد و در برنامه ششم توسعه نیز 6000 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را سومین دستگاه کمک‌کننده به منابع بودجه عمومی کشور دانست و گفت: طبق مصوبه هیئت دولت درآمد بخش فناوری اطلاعات برای توسعه این بخش استفاده می‌شود.

20102

کد خبر: 573996

وب گردی

وب گردی