شمار تلفات حمله مسلحانه در پاستان به 30 کشته و 60 زخمی رسید

گروهی از مردان مسلح امروز (چهارشنبه) به دانشگاهی در شمال غرب پاکستان حمله کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، در حمله افراد مسلح به دانشگاهی در شمال غرب پاکستان دست کم 30 تن کشته و 60 تن دیگر زخمی شدند.

گزارش‌ها از ورود 10 مرد مسلح به دانشگاه باچاخان در چارسده واقع در استان خیبرپختونخواه در شمال غرب پاکستان نزدیک پیشاور حکایت دارد، این افراد اقدام به تیراندازی به سوی دانشجویان و استادان در کلاس‌های درس و محوطه بیرون دانشگاه کردند.

وزیر بهداشت پیشاور از کشته شدن دست کم 20 تن در این حمله خبر داده که در میان آنها اساتید دانشگاه نیز هستند. همچنین گفته می‌شود که بیش از 50 تن در این حمله زخمی‌شده‌اند.

ژنرال سعید وزیر، معاون والی ایالت به خبرگزاری رویترز گفت که تعداد مردان مسلح هنوز معلوم نیست اما نیروهای پلیس به سمت دانشگاه رفته و تبادل آتش میان مهاجمان با پلیس در جریان هستند.

وی گفت: در داخل دانشگاه یک عملیات آغاز کردیم و سعی داریم که دانشجویان و کارمندان را نجات دهیم.

شبیرخان، یکی از استادان دپارتمان انگلیسی این دانشگاه گفت: در حال ترک دانشگاه بودم که تیراندازی شروع شد، اکثر دانشجویان و کارمندان در زمان آغازتیراندازی در داخل کلاس‌ها بودند. اما می‌دانم که تعداد زیادی کشته و زخمی شدند.

پلیس می‌گوید بیشتر دانشجویان و مهمانان این مراسم نجات یافته‌اند اما به نظر می‌رسد افراد مسلح در طبقات دوم و سوم اقدام به گروگانگیری کرده‌اند عملیات نظامی برای آزادی این افراد در جریان است.

بر اساس گزارش‌ها در زمان حمله 3000 دانشجو و 600 مهمان برای شرکت در مراسمی ویژه در دانشگاه حضور داشتند.

301301

کد خبر: 574013

وب گردی

وب گردی