برنامه ریزی برای ارتقای شاخص های زنان با بهره گیری از ظرفیت  دستگاه ها

مانیکا گاندی وزیر توسعه امور زنان و کودکان هندوستان در دیدار با مولاوردی مطرح کرد: روابط فرهنگی ،اجتماعی و اقتصادی با ایران باعث رویکرد مشترک ایران و هند در افزایش حجم مبادلات اقتصادی و حوزه اجتماعی می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان دیدار وزیر توسعه امور زنان و کودکان هندوستان با معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده باعث همکاری های اقتصادی و سیاسی بین دو کشور به خصوص در دو سال اخیر شده است و نسبت به گذشته توسعه چشمگیری داشته است.

شهیندخت مولاوردی در ملاقات با "مانیکا گاندی" گفت: روابط فرهنگی و سیاسی بین ایران و هندوستان باید تقویت شود و از اهمیت خاصی برخوردار است .

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد مشترک دو کشور ادامه داد: این دو کشور در زمینه مسائل منطقه ای و بین المللی می توانند روابط نزدیک تری داشته باشند. از این رو این مهم نیز تاثیرات بسزایی در حجم مبادلات اقتصادی خواهد داشت. همچنین ایران و هندوستان می توانند از تجربیات یکدیگر در حوزه های مهمی چون اجتماعی ، زنان، خانواده و به خصوص کودکان بهره مند شوند.

مولاوردی با اشاره به نقش اصلی این معاونت گفت: وظیفه اصلی و اساسی معاونت امور بانوان و خانواده سیاست گذاری و برنامه ریزی برای ارتقای شاخص های زنان است تا با بهره گیری از ظرفیت های موجود در دستگاه ها وظایف دستگاه های اجرایی در زمینه های اجتماعی به درستی صورت گیرد.

در ادامه "مانیا گاندی" وزیر توسعه امور زنان و کودکان هندوستان پایه های فرهنگی ایران را با ثبات ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم روابط این دو کشور با همکاری های گسترده تری شکل بگیرد تا به پیشرفت و تعالی نزدیک شویم.

او با بیان مشکلات و چالش هایی که کابینه دولت مرکزی هند و عملکرد وزارتخانه با آن رو به رو است گفت: در حال حاضر سوء تغذیه و نسبت جنسیتی از چالش های مهم این دولت به شمار می رود. همچنین برای کارآفرینی و حضور پررنگ زنان در انتخابات تلاش های گسترده ای صورت گرفته است امید است با برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم بتوانیم به توسعه و کارآفرینی زنان هندوستان بیشتر بها بدهیم.

معاون رییس جمهور گفت: برای توسعه کارآفرینی زنان ایرانی نیز باید از نیروهای فارغ التحصیل و متخصص در زمینه های توانمندی اقتصادی بهره مند شد تا به ارتقا شاخص های بین المللی برای پیشرفت کشور دست پیدا کنیم.

105105

کد خبر: 574161

وب گردی

وب گردی