راهکار جدید برای مقابله با گرانفروشی/درج قیمت روی تخم مرغ در سه استان کشور اجباری شد

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار، افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وکوتاه کردن دست دلالان و جلوگیری از گران فروشی، درج اجباری قیمت روی تخم مرغ در سه استان تهران، البرز و قزوین تصویب و پس از ابلاغ اجرایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، فرزاد طلاکش،گفت: این طرح در جلسه دیروز(سه شنبه) با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار و کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار به تصویب رسید.

او ابراز امیدواری کرد این مصوبه پس از ابلاغ به اتاق اصناف کشور، اتحادیه بنکداران و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، از ابتدای هفته آینده اجرایی شود.

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار، سهم تولید تخم مرغ استان های تهران، البرز و قزوین در تولید تخم مرغ کشور را حدود 50 درصد اعلام کرد و گفت: مقرر شد در ابتدا این طرح در سه استان اصلی تولید تخم مرغ کشور اجرایی و در صورت موفقیت به سایر استان های کشور تعمیم داده شود.

او، گفت: با اجباری و اجرایی شدن این طرح در استان های یادشده در صورتی که خرده فروشی، تخم مرغ را بدون قیمت درج شده بفروشد، مشمول جرایم نقدی خواهد شد.

طلاکش، گفت: با قیمت گذاری و درج آن روی تخم مرغ، قیمت ها تا مدتی تثبیت می شود و مصرف کنندگان اطمینان حاصل می کنند که نه تنها قیمت ها کنترل بلکه بخش عمده سود نصیب تولیدکنندگان خواهد شد.

وی، با تاکید براینکه برای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، درج پرینت قیمت روی تخم مرغ الزامی است؛ حمایت دولت از این طرح را خواستار شد.

به گفته وی، این درحالیست که از اواسط سال 1392 طرح درج پرینت قیمت روی تخم مرغ توسط کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار مطرح شد اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده بود؛

او، گفت: معتقدم اگر این طرح اجرایی می شد علاوه بر ثبات قیمت برای مصرف کنندگان، بخشی از مشکلات تولیدکنندگان نیز برطرف می شد.

او، گفت: درحال حاضر قیمت گذاری روی تخم مرغ برعهده معاونت امور دام و ستاد تنظیم بازار، نظارت بر اجرای طرح توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و دستورالعمل های اجرایی آن توسط کانون سراسری انجمن های صنفی مرغ تخمگذار کشور انجام می شود.

درحال حاضر سالانه 930 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که سرانه مصرف آن در کشور به شکل مستقیم و غیرمستقیم حدود 190 عدد است.

401102

کد خبر: 574200

وب گردی

وب گردی