بازگشت کارتن‌خواب‌ها/رود دره‌های شمال تهران باید ساماندهی شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۴ هزار کارتن خواب معتاد از بوستان هرندی و سطح منطقه جمع آوری شدند، اما اگر سیکل موجود بسته نشود، باز شاهد بازگشت کارتن خواب‌ها خواهیم بود.

به گزارش و به نقل از مهر مهدی چمران درباره ساماندهی بوستان شهید هرندی گفت: با همکاری شهرداری تهران و دستگاه‌های ذی‌ربط بوستان هرندی به خوبی ساماندهی شد و طی چند مرحله حدود ۴ هزار کارتن خواب از سطح منطقه و بوستان جمع آوری و برای ترک و آموزش در اختیار مراکزی قرار گرفتند که معاونت فرهنگی شهرداری به این منظور آماده سازی کرده است.

رئیس شورای شهر تهران با توضیح حضور گسترده کارتن خواب ها در بوستان هرندی، گفت: بیش از ۶۰ درصد کارتن خواب ها شهرستانی هستند؛ آن‌ها از شهرستان‌های مختلف برای کار می آیند تهران و چون پارک شهید هرندی نزدیک ترمینال است و آنها هم جایی برای اقامت ندارند، آنجا ساکن می‌شوند.

او افزود: از سوی دیگر چون این جوانان مهاجر کاری ندارند و نمی‌توانند کاری پیدا کنند، با وجود معتادان ساکن در بوستان، معتاد می‌شوند و خودشان به کاروان آنها می پیوندند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: با وجود ساماندهی بوستان هرندی، چون به اصطلاح، راه آب هنوز بسته نشده و سیکل مشکل دار عدم اشتغال در شهرستان ها همچنان باز است، به عقیده من بار دیگر شاهد حضور کارتن خواب ها در بوستان هرندی و سطح منطقه خواهیم بود.

او افزود: البته در طرح معاونت اجتماعی شهرداری، پیش‌بینی‌های لازم برای بازگرداندن معتادان شهرستانی بعد از ترک و کارآفرینی شده است.

چمران اضافه کرد: کارتن خوابی و آسیب‌های آن باید به صورت دائمی جمع شود و این وظیفه بر عهده دولت و حمایت ملی است. قطعا گام اول نیز در این راه ایجاد اشتغال بویژه در شهرهای کوچک است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره وضعیت کارتن‌خوابی در شمال شهر بویژه در «رود دره‌ها»، گفت: در شمال شهر وضعیت به گونه‌ای دیگر است. کارکرد معتادان بیشتر در سفره خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های غیر مجاز است.

او افزود: حضور معتادان و کارتن‌خوابی در شمال شهر به گستردگی مناطق جنوبی از نظر کثرت نیست، اما مسائل ضد اخلاقی کاملا باید قابل بررسی باشد و ناهنجاری‌های آنجا هشداری است برای شهرما که باید به این مسائل ورود شود.

چمران درباره دره دربند گفت: متاسفانه این دره شرایط خوبی ندارد؛ اخیرا بازدیدهایی از آنجا داشته‌ام، که حتی رود اشغال شده و باران تند می‌تواند با توجه به این متصرفات، باعث سیل شود.

او اضافه کرد: مسائل اخلاقی و ساخت و سازها تا دهکده پس قلعه را آنجا داریم که باید طرح موضعی آنجا هرچه سریع تر آماده شود تا بتوانیم با همکاری سایر دستگاه‌ها برای ساماندهی آنجا برنامه ریزی کنیم.

105105

کد خبر: 574432

وب گردی

وب گردی