کاش همه فرزندان سرزمینم باسواد شوند /برکت زندگیم را مدیون کار خیر هستم

با بغض  از حادثه سیل تجریش در سال 66 و از دست دادن عمویش  یاد می کند و ورودش درجرگه خیرین را جمله ای می داند که همیشه ورد زبان عمو بود و آرزو داشت مدرسه ای بسازد تا کودکان سرزمینش با سواد شوند.

زهره حاجیان- ایسکانیوز : محمد رسول میرزایی خیر مدرسه ساز پس از فوت عمو که از قضا پدر همسرش هم بود پیشنهاد دادکه بخشی از ارثیه او را صرف مدرسه سازی کنند و همین امر باب فتحی بود تا او هم شروع به انجام ان کار خیر کند حالا همیشه ورد زبان او این جمله است :از خدا خواسته ام تا هرچه به من می دهد درطبق اخلاص گذاشته ودرراه خیر اهدا کنم.

محمد رسول میرزایی متولد سال 46 درتهران است. به گفته خودش ازکودکی تا کلاس نهم درفریدن درس خوانده وسپس برای کارراهی خوزستان (منزل خاله اش) می شود و درنانوایی تا شیشه بری کار می کند و همزمان دررشته علوم انسانی درس می خواند .

بهانه گفتگوی ما با این خیر مدرسه ساز ساخت واحد آموزشی در دره بید فریدن است..

- انگیزه اصلی شما از ساخت مدرسه چه بود؟

* مهمترین انگیزه ام،خشنودی روح پدرهمسرم بود که همیشه آرزو داشت باسواد بود یا می توانست برای کودکان سرزمینش مدرسه ای بسازد به همین دلیل به عنوان داماد بزرگترشان پیشنهاد دادم ملکش را بفروشیم ومقداری از آن را صرف ساخت مدرسه کنیم.

- چه حسی ازانجام این کاردارید؟

*چون عمویم فرزند پسرنداشت خانواده از این کار بسیار اسقبال کردند ومن با تمام وجود خوشحال وسپاسگزارخداوندهستم که چنین توفیقی به من داد تا بتوانم خواست عمویم را به جا آورم.

- چرا درمنطقه فریدن مدرسه ساختید؟

* منطقه فریدن ازنقاط بسیارمحروم است درابتدا ما تصمیم ساخت مدرسه ای درفریدن را داشتیم به آموزش وپرورش که مراجعه کردیم رییس وقت آقای شریفی ما را به نوسازی اصفهان معرفی کردند و متوجه شدیم که روستای دره بید احتیاج به مدرسه ندارد .وقتی اصرارما را بر ساخت مدرسه دیدند مجاب مان کردند که سالن فرهنگی هم فرقی با مدرسه ندارد .سپس تصمیم به ساخت سالن فرهنگی در یک مدرسه تخریبی گرفتیم.درآن وقت 8میلیون تومان به حساب اداره نوسازی واریز و ساخت سالن آغاز شد اما متاسفانه به دلیل تورم هزینه ها ساخت سالن به تعویق افتاد و سال 88به اتمام رسید ودرسال 89 این سالن فرهنگی با کاربری نمازخانه،کتابخانه،کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان افتتاح شد .

- این اقدام خیرچه تاثیری برزندگی تان داشته است؟

تمام برکت زندگیم رامتاثر از این کار می دانم .ازروزی که این نیت را کردم تا کنون 6 بارمشرف به زیارت خانه خدا شده ام وبه لطف خدا ،حدود 9جهیزیه برای نوعروسان تهیه کردم و تمام خیروبرکت زندگیم را مدیوم کار مدرسه سازی می دانم.

- به نظرشما تشکیل مجمع خیرین درشهرستان فریدن چه تاثیری بررشد و توسعه این منطقه محروم خواهد داشت؟

* تاثیربسیارمطلوب وبسزایی دارد.به نظر من فریدنی هایی که درتهران واصفهان هستند واز وضعیت مالی مناسبی برخوردارند می توانند با سرمایه گذاری در این منطقه به رشد وتوسعه فرهنگی آن کمک شایانی کنند و تشکیل مجمع خیرین می تواند باعث ایجاد انگیزه دراین اقشارشود.

- این اقدام خیرچه درس اخلاقی برای دیگران می تواند داشته باشد؟

* در درجه اول برروی خانواده و فرزندانم تاثیر مطلوبی داشت وانگیزه فراوانی در آنها ایجاد شده تا درآینده قدم در کارهای خیرخواهانه بگذارند وهمچنین مانند الگویی برای افکار عمومی است که در منطقه محروم فریدن شروع به ساخت مدرسه ومشارکت دررشد و توسعه همه جانبه آن داشته باشند دنیا مزرعه آخرت است باید در این دنیا بکاریم تا در آن دنیا درو کنیم و با انجام کار خیر باعث تشویق دیگران خواهیم شد یا اینکه برخی افراد درروستاهای همجوار با شنیدن یا دیدن این مجموعه ،خواستاراین شدند که اگر کسی ازدستش برمی آید چنین مکان هایی را برایشان بسازد.

-اقدامات آینده تان چیست؟

دوست دارم مردم آن منطقه در رفاه باشند وباز هم در صدد ساخت یک سالن ورزشی در این منطقه هستم.

105105

کد خبر: 574523

وب گردی

وب گردی