تاسیس شرکتهای دانش بنیان در واحد های مجری علوم پزشکی/ قدردانی  از زحمات استاد خامسی

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در واحد دندانپزشکی تهران گفت: در دانشکده ها و واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می توان با اجرای طرح های بزرگ در مراکز تحقیقاتی، ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط با صنعت، منابع درآمدی غیر از شهریه داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز دکتر ابطحی در این جلسه که با حضور مدیرکل توسعه آموزش علوم پزشکی و مدیرکل توسعه خدمات سلامت و نیز با حضور رئیس واحد، هیات رئیسه، معاونین، سرپرستان دوره های تخصصی و مدیران گروه واحد دندانپزشکی تهران برگزار شدبا قدردانی از مسئولان این واحد دانشگاهی و کسب موفقیت های دانشجویان این واحد، موفقیت های حاصله را مدیون زحمات اعضاء هیات علمی این واحد برشمرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: اعضاء هیات علمی، دانشجو سرمایه دانشگاه هستند و این سرمایه گذاری نیز با هدف تولید علم و شاگرد پروری بوده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما امروز شاهد موفقیت خانم زهرا کیایی پور، دانشجوی واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی در لیست 2.5 درصد برتر دانشجویان علوم پزشکی کشور هستیم که این نشان دهنده تلاش حضور اعضاء هیات علمی و کوشش بی دریغ دانشجویان این واحد دانشگاهی است.

دکتر ابطحی با یادآوری اینکه تولید ما، تولید علم و متاع ما، متاع سلامتی است؛افزود: همکاران گرانقدر و گران سنگی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از جمله واحد دندانپزشکی تهران توفیق داشته اند با تلاش، با حداقل امکانات این واحدها را در طی سال های گذشته شکل داده اند و در حال حاضر شاهد واحدی با کسب موفقیت های بالا هستیم و این باعث بسی افتخار است.



دکتر ابطحی به تغییر در تفکر و "تفکر تغییر" تایید کرد و گفت: در جهان رقابتی امروز، بایست به تغییر تفکرات خود بپردازیم و پایبند به اندیشه های گذشته و روش اجرائی سابق نباشیم. برای حفظ برتری باید تغییر کرد و این تغییر منوط به یک فرد نیست بلکه مدیری می تواند موفق باشد که از اندیشه صاحبنظران آن عرصه استفاده کند.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، منبع درآمدی بیرونی ندارد اما در دانشکده ها و واحدها می‌توان با اجرای طرح های بزرگ در مراکز تحقیقاتی، ایجاد شرکت های دانش بنیان و ارتباط با صنعت، منابع درآمدی غیر از شهریه داشته باشیم. زیرا با اخذ شهریه به نمی توان واحدهای پزشکی را اداره نمود زیرا شهریه دریافتی با قیمت تمام شده فاصله زیادی وجود دارد.

او با اشاره به توجه ریاست عالیه دانشگاه به حوزه علوم پزشکی گفت: دکتر میرزاده، توجه ویژه ای به این حوزه دارد و ما باید فرصت را مغتنم شماریم و مواردی که منجر به بهبود و پیشرفت این حوزه در دانشگاه می شود را به سمع ایشان برسانیم.

دکتر ابطحی در پاسخ برخی از حضار راجع به حضور بیش از حد دانشجوی میهمان به این واحد و کمبود فضای آموزشی گفت: با توجه به راه اندازی کلینیک دندانپزشکی بروجرد در چند ماه اخیر، از این پس تعدادی دانشجو به آنجا فرستاده می شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مسائلی از جمله در اختیار قراردادن منابع مالی به مراکز تحقیقاتی به صورت مستقل، تفاوت حقوق اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اعضاء هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی دولتی که حسب دستور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قرار است این تفاوت طی چند سال به تدریج مرتفع گردد.

او در این جلسه از اعضاء هیات علمی این واحد قدردانی کرد و گفت: امروز در این جمع ذخیره فکری و امیدواری بسیار پیدا کردم . وخوشحال هستم که گروهی در اینجا مشغول به فعالیت هستند که نگران دانشجو و این دانشکده هستند.

دکتر حراجی، رئیس واحد دندانپزشکی تهران نیز در ابتدای این جلسه، ضمن تقدیر از خانم کیایی پور به عنوان نفر اول علوم پایه از این واحد در کشور، اعضاء هیات علمی این واحد دانشگاهی را سرمایه اصلی عنوان کرد و کسب نتایج موفق را مرهون آنها دانست.



او در این نشست ضمن ارائه آمار دقیق و به روز این واحد دانشگاهی مسائل این واحد دانشگاهی را بیان کرد.

دکتر جراحی با توجه به شرایط مختص رشته های علوم پزشکی و هزینه بر بودن آنها نسبت به رشته های غیر پزشکی مطالبی را در خصوص تدوین مقررات و الزامات مجزا توسط ستاد دانشگاه برای تصویب شهریه بر اساس قیمت تمام شده شد

همچنین در این نشست، از زحمات بی شائبه و دلسوزانه استاد خامسی، استاد پیشکسوت این دانشگاه، تقدیر و لوح یادبودی به تقدیم شد.

کد خبر: 574527

وب گردی

وب گردی