کارگاه تخصصی «جریان‌ شناسی تکفیری» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)

کارگاه تخصصی " جریان شناسی تکفیری" با حضور جمع کثیری از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری در سالن اجتماعات دانشکده حسابداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالرضا فرهادیان معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن خیر مقدم به استادان شرکت کننده در کارگاه به ویِژه حجت الاسلام دکتر مهدی فرمانیان مدرس کارگاه در سخنانی با اشاره به لزوم آگاه‌سازی در خصوص جریان های انحرافی و گروه‌های تکفیری گفت: ترویج الگوهای صحیح، مقابله با انحرافات و تبیین سبک زندگی اسلامی و دینی ضروری است و به همین جهت این واحد دانشگاهی اقدام به برگزاری کارگاه جریانهای تکفیری در جهان اسلام کرده است.

دکتر فرهادیان در ادامه با بیان اینکه این کارگاه به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری و با همکاری استادان تشکلهای اسلامی و سیاسی این واحد دانشگاهی در دو نوبت صبح و بعد ازظهر برگزار می شود، افزود: خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام و مسلمین و بشریت و راه‌های برون‌رفت از آن، نیاز به آگاه‌سازی دارد که جامعه دانشگاهی می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه ایفا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد یادگار امام(ره) شهرری با بیان اینکه درجهان اسلام تبین لزوم وحدت برای مقابله با هرگونه جریان تکفیری و انحرافی در این زمینه راهگشا خواهد بود افزود: برگزاری کارگاه شناخت جریانهای تکفیری در جهان اسلام در دانشگاه با بهره‌گیری از اساتید، علما و صاحب‌نظران در این عرصه بسیار ضروری است که امیدوارم برگزاری این گونه کارگاه ها در واحدهای دانشگاهی شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر فرهادیان ضمن تشکر از حضور چشمگیر استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری درکارگاه شناخت جریانهای تکفیری بیان کرد: بدلیل اهمیت موضوع تلاش شد تا از استادان صاحب نام و خبره در این کارگاه استفاده شود که به همین منظور از حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و همچنین حجت الاسلام والمسملین حسین قاضی زاده عضو هیات علمی دانشگاه ادیان برای سخنرانی در این کارگاه دعوت شد.

فرهادیان در ادامه سخنان خود از حضور ارزشمند سخنرانان و مدرسان کارگاه ،حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و حجت الاسلام والمسملین حسین قاضی زاده عضو هیات علمی دانشگاه ادیان در واحد یادگار امام(ره) شهرری تقدیر کرد.

وی در پایان سخنان خود افزود: برای شرکت کنندگان در کارگاه گواهی نامه معتبر فرهنگی جهت ارتقا رتبه ی علمی اساتید صادر خواهد شد.

در ادامه کارگاه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان در خصوص جریانهای تکفیری در جهان اسلام و نقش آن در جنگ مذهبی به صورت علمی و کاملا مستند و همچنین حجت الاسلام والمسملین حسین قاضی زاده عضو هیات علمی دانشگاه ادیان در نوبت بعدظهر به ایراد سخنرانی پرداختند که این سخنرانی ها مورد توجه استادان شرکت کننده در این کارگاه قرار گرفت.

گفتنی است این کارگاه به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری و استادان تشکلهای اسلامی و سیاسی واحد یادگار امام(ره) در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

20101

کد خبر: 574742

وب گردی

وب گردی