ادعاهای تکراری وزیر خارجه عربستان علیه ایران

عادل الجبیر گفت: ایران باید به توافق هسته ای پایبند بماند و در صورت اجرا نکردن توافق، باید با عواقب و پیامدهای آن مواجه شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، وزیر امور خارجه عربستان سعودی بار دیگر ادعاهای خود را در خصوص دخالت های ایران در منطقه تکرار کرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود در ریاض ادعا کرد ایران همچنان از تروریسم حمایت می کند. به طور کلی آمریکا به خوبی به خطر رفتارهای ایران به سبب فعالیت های این کشور در منطقه واقف است. آمریکا با کمک متحدان خود و بخصوص کشورهای شورای همکاری می کوشد راه های مناسب برای متوقف کردن این فعالیت ها را در پیش بگیرد. گمان نمی کنم آمریکا در خصوص نوع و ماهیت حکومت ایران دچار توهم شده باشد. ما نیز در خصوص تبادل اطلاعات امنیتی و آموزش و دفاع موشکی و تقویت توانمندی های موشکی خود به همکاری با آمریکا ادامه می دهیم.

وی همچنین مدعی شد به همراه آمریکا تلاش می کنیم راهی برای رها شدن از دست بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) پیدا کنیم و می کوشیم با کمک آمریکا امنیت و ثبات را در یمن برقرار کنیم به گونه ای که ایران دیگر هیچ نقشی در این کشور نداشته باشد. تلاش برای بازگرداندن ثبات به لیبی از دیگر تلاش های ما و آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تلاش می کنیم نزاع اسرائیل و اعراب نیز حل شود. این یک چالش بزرگ است اما تلاش می کنیم امنیت و ثبات را به منطقه برگردانیم. همچنین لازمه برقراری ثبات و امنیت در منطقه توقف رفتارهای خصمانه ایران در منطقه است.

201/201

کد خبر: 574764

وب گردی

وب گردی