داووداوغلو به انتقادات جو بایدن واکنش نشان داد

نخست وزیر ترکیه به اظهارات معاون رییس جمهوری آمریکا مبنی بر وجود تمایزاتی میان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک (کردهای سوریه) در شمال سوریه و انتقاد از بازداشت برخی اساتید دانشگاه‌های ترکیه، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، احمد داووداوغلو در جمع خبرنگاران گفت: کسی که اعلام می‌کند که این دو گروه از یکدیگر متمایز هستند، نمی‌داند که اسلحه‌های پ.ک.ک در ترکیه از سوریه می‌آید.

او ادامه داد: روسای یگانهای مدافع خلق، نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک را مسلح می‌کنند و این افراد از روسای پ.ک.ک در کوههای قندیل در شمال عراق هستند.

نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: اگر ترکیه حس کند که مرزهای کشورش توسط نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک در معرض خطر قرار گرفته است با این حزب نیز همانند رفتار خود با پ.ک.ک برخورد خواهد کرد.

داووداوغلو افزود: حزب اتحاد دموکراتیک یک سازمان تروریستی است که با رژیم سوریه همکاری می‌کند. جنگ با داعش باعث اعطای مشروعیت به حزب اتحاد دموکراتیک نمی‌شود.

داووداوغلو و جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در استانبول با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

هم چنین وی در واکنش به انتقاد بایدن نسبت به بازداشت برخی از اساتید دانشگاه در ترکیه گفت: دادستانی ترکیه بر اساس دستور دولت حرکت نمی‌کند.

داووداوغلو هم‌چنین شایعات اخیر مبنی بر تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.

10302

کد خبر: 574897

وب گردی

وب گردی