دانشگاه‌های تهران و فنلاند دانشجو مبادله می کنند

دانشگاه‌های "تهران" و آلاتو فنلاند" برای تبادل دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب تورهای کوتاه‌مدت دانشجویی و دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی بایکدیگر توافق کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، سفیر فنلاند در ایران و هیأت دانشگاه «آلاتو» این کشور، ضمن بازدید از دانشگاه تهران، با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کردند. در این جلسه که با حضور «پروفسور پکا ماتیلا»، مدیراجرایی بخش مدیریت بازرگانی دانشگاه «آلاتو»، خانم «می‌یا ویتانن»، مدیر پروژه‌های جدید این دانشگاه و «هری کمراینن»، سفیر فنلاند در تهران، دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه و رییس و مشاور بین‌الملل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، برگزار شد، طرفین بر آغاز و گسترش همکاری در رشته‌های مختلف دانشگاهی، به‌خصوص رشته‌های مدیریت کارآفرینی و فنی، اقتصاد و نیز امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تسهیل این همکاری‌ها تاکید کردند.

پروفسور «ماتیلا» با اشاره به همکاری موفق و نزدیک با شرکت‌ها و صنایع مشهور در سطح جهان، ابراز امیدواری کرد در خصوص ارتباط با صنعت، در دو دانشگاه همکاری و تبادل نظر علمی صورت پذیرد.

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز، در این دیدار با تاکید بر عملیاتی‌کردن تفاهم‌نامه‌های مشترک، خواستار فعال شدن همکاری‌های مورد علاقه طرفین شد. وی اجرای رشته MBA به‌صورت مشترک بین دانشگاه تهران دانشگاه «آلاتو» را شروعی مناسب برای آغاز همکاری بین دو دانشگاه اعلام نمود و برای آجرای آن اعلام آمادگی کرد.

دانشگاه «آلاتو»، دومین دانشگاه بزرگ فنلاند بعد از دانشگاه «هلسینکی» است که در رتبه بندی‌های جهانی، جایگاه بالایی دارد. این دانشگاه نزدیک به بیست‌هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

20104

کد خبر: 574898

وب گردی

وب گردی