قانونگذار اسلام‌ستیز هلندی باز هم جنجال به پا کرد

تنش‌ها بر سر بحران مهاجرت اروپا در یکی از شهرهای هلند بالا گرفته است چرا که گرت ویلدرز، قانونگذار راست‌افراطی هلند اسپری‌های فلفلی توزیع کرده و گفته که زنان باید از خودشان در مقابل مردان مسلمان دفاع کنند!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ گرت ویلدرز که حزب آزادی‌اش تنها 12 کرسی در مجلس سفلی پارلمان 150 کرسی‌ای دارد، اخیرا محبوبیتش بر سر اظهاراتی ضد پناهجویان بالا رفته و وی از تبدیل شدن به نخست‌وزیر بعدی هلند سخن می‌گوید.

در پی حملات جنسی گسترده شب سال نوی میلادی در کلن، ویلدرز روز شنبه در جریان یک راهپیمایی در شهر «اسپیکنیسه» در جنوب هلند دوباره درباره آنچه «تهاجمی اسلامی» می‌خواند، اظهاراتی مطرح کرد. وی با توزیع اسپری فلفل که در هلند غیر قانونی است و داخل آن رنگ قرمز بود، گفت: ما باید مرزها را ببندیم.

به گفته این قانونگذار جنجالی هلند، زنان باید اجازه حمل اسپری فلفل داشته باشند تا علیه آنچه بمب‌های تستوسترونی اسلامی از خودشان دفاع کنند!

این سخنان جنجالی با اعتراض ده‌ها معترض زن همراه شد که شعار می‌دادند: «ویلدرز نژادپرست است نه فمنیست.»

براساس گزارش رسانه‌های هلندی، حدود 10 معترض زن بازداشت شدند. هلند با جمعیت 17 میلیونی، در سال 2015 برای جذب پناهجو رکورد زد. حدود 54 هزار از پناهجویانی که از خاورمیانه و آفریقا به اروپا سفر کرده بودند، در این کشور ثبت شدند.

این قانونگذار اسلام‌ستیز هلندی پیشتر هم خواهان محبوس کردن مردان پناهجوی مسلمان در کمپ‌های محل اسکان آنها شد. وی در اظهاراتی توهین‌آمیز و همراه با افترا مردان پناهجوی مسلمان را عامل تعرض به زنان در این کشور دانست و خواهان محبوس کردنشان شد. گرت ویلدرز اسلام‌ستیز همواره سخنانی علیه مسلمانان مطرح می‌کند.

10302

کد خبر: 574908

وب گردی

وب گردی