وزارت بهداشت مسئول درمان جانبازان شیمیایی سردشت شد

رئیس بنیاد شهید کشور اعلام کرد که براساس یک توافق‌نامه وزارت بهداشت مسئول پیگیری درمان جانبازان شیمیایی سردشت شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر حجت الاسلام محمدعلی شهیدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در دو سال گذشته بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بنیاد شهید افزایش بودجه داشته است چرا وضع درمانگاه ها و بیمارستان های بنیاد شهید خوب نیست، گفت: نوسازی و تامین لوازم پزشکی مهمترین گام های بنیاد شهید بوده که حتی وزیر بهداشت هم تشکر کرده است. اما باید بدانیم که سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه هدف داریم که طبیعی است که همه آنها صددرصد رضایت نداشته باشند.

او در پاسخ به اینکه آیا فکری به حال درمان جانبازان شیمیایی سردشت کرده اید، گفت: طی توافقی که با وزیر بهداشت داشتیم مسئولیت درمان مصدومان شیمیایی سردشت را به عهده وزارت بهداشت قرار دادیم.

شهیدی در ادامه این نشست اعلام کرد که روزی که به بنیاد شهید آمدم ۶۷ هزار ایثارگر جویای کار بودند و توانستیم ۲۸ هزار و ۳۷۲ نفر را در سازمان های دولتی مشغول به کار کنیم و ۲۰ هزار نفر هم از طریق خوداشتغالی وارد شدند اما بیش از ۴۵ هزار نفر دیگر جویای کار هستند.

رئیس بنیاد شهید کشور در مورد بیمه تکمیلی جانبازان گفت: اهداف ما در بنیاد شهید درمان ایثارگران به خصوص والدین شهدا است که این در حال انجام است.

او در مورد مسکن ایثارگران گفت: وزارت مسکن در تامین زمین و وام همکاری خوبی داشته اما آنطور که هدف ما بوده است پیش نرفته است و نیاز به تلاش بیشتری دارد. در برنامه ششم توسعه موضوع وام مسکن ایثارگران و تامین مسکن تاکید شده است و امیدواریم در ۴ سال این برنامه مسکن ایثارگران حل شود.

شهیدی در مورد اینکه چرا بلیت هواپیمای ایثارگران نیم بها نیست گفت: دستور نیم بها بودن در زمان امام صادر شد و آن زمان تنها هواپیمایی ایران ایر بود اما هم اکنون ایرلاین های خصوصی هستند که حاضر نیستند بلیت خود را نیم بها بدهند در این خصوص پیشنهادهایی هم به دولت داده ایم که در حال بررسی است.

رئیس بنیاد شهید در مورد ایثارگران درباره پرونده شهدای مدافع حرم گفت: این افراد توسط گروه های خاصی هدایت می شوند و اگر شهادت آنها کتبا به بنیاد شهید اعلام شود آنها را در کمیسیون احراز شهادت وارد می کنیم.

105105

کد خبر: 575075

وب گردی

وب گردی