بهمن عبدی: آثار بسیاری از جشنواره فجر کنار گذاشته شدند

عضو شورای هنری هشتمین جشنواره تجسمی فجر گفت: بسیاری از آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره به‌دلیل رویکرد تازه‌ی جشنواره در پذیرفتن آثاری نوگرایانه، کنار گذاشته شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا بهمن عبدی با اشاره به رویکرد تازه‌ی جشنواره تجسمی فجر در پذیرفتن آثاری با نگاه نو، اظهار کرد: امسال رویکرد جشنواره فجر با سال‌های گذشته تفاوت‌های اساسی دارد. مسؤولان برگزاری جشنواره و شورای هنری روی هنر جدید تمرکز کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند از هنرمندان فعال در این عرصه حمایت و پشتیبانی کنند.

او ادامه داد: بسیاری از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به‌دلیل توجه به همین رویکرد و نداشتن نوگرایی، کنار گذاشته شدند. این اتفاق یک شروع است و به نظر من اگر در سال‌های آینده پیگیری شود، جشنواره فجر را از سایر جشنواره‌های هنری داخلی متمایز خواهد کرد و می‌تواند در جشنواره‌های بین‌المللی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

این کاریکاتوریست همچنین بیان کرد: امسال به آثار، بیشتر با دید ارزش هنری نگاه شد، نه این‌که بخواهیم در هر بخش چند برنده داشته باشیم. امسال حتی ممکن است برخی بخش‌های هنری برنده و برگزیده‌ای نداشته باشند.

عبدی گفت: امسال هنرمندان ما در بخش کاریکاتور پررنگ‌تر ظاهر شده‌اند. البته تعداد آثاری که ارزیابی و پذیرفته شدند، خیلی زیاد نیست، چون به‌دلیل نداشتن همان نگاهی که گفتم، آثار در حوزه کارتون بالا نیامدند و چند پرتره و اثر دیگر تا داوری نهایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

این هنرمند اضافه کرد: فکر می‌کنم پیاده کردن این شیوه، اتفاق خوبی است. این نگاه باعث می‌شود حداقل در برپایی جشنواره تجسمی فجر با آثار قابل توجهی مواجه باشیم.

504502

کد خبر: 575155

وب گردی

وب گردی