برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ایام دهه فجر در 3500 مدرسه

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: چهارمین دوره نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» از ۱۲ بهمن در ۳۵۰۰ مدرسه دوره متوسطه دوم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه برگزار شد، گفت: چهارمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ایام دهه فجر در 3500 مدرسه برگزار خواهد شد.

او با اشاره به سیاست تمرکززدایی در برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، افزود: دبیرخانه چهارمین دوره مدرسه انقلاب به استان کرمان واگذار شده است.

علامتی با تأکید بر مأموریت‌ اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان که نیروسازی و جریان سازی است، گفت: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب ذیل مأموریت اصلی اتحادیه برگزار می‌شود و اهداف آن شامل «ارتقای سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل باطل»، « آشناسازی دانش‌آموزان با شخصیت و آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب»، «تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش‌آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی و جهانی و تمدن نوین انقلاب اسلامی»، «برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی» و «هم‌افزایی و همکاری دانش‌آموزان در سطح تشکل‌های دانش‌آموزی» است.

او با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه «مدرسه انقلاب» در اول آذر امسال به مدارس متوسطه، ادامه داد: سرفصل‌های مدرسه انقلاب شامل «دیروز ما»، «امروز ما» و «فردای ما» است که ذیل سرفصل «دیروز ما» بخش‌های «کارنامه سیاه پهلوی»، «الگوها و شخصیت‌های انقلابی»، «امام خمینی(ره)»، «نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی»، «نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در مدارس دخترانه» پیش‌بینی شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: ذیل سرفصل «امروز ما» بخش‌های «آفتاب پس از آفتاب» بررسی شخصیت رهبر معظم انقلاب، «دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران»، «استکبارستیزی» و «نقش دانش‌آموزان در امروز میهن اسلامی» و ذیل سرفصل «فردای ما»، بخش‌های «بحث فروپاشی نظام سلطه»، «تشکیل دولت مهدوی» و « زمینه سازی تمدن نوین اسلامی» پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه دانش‌آموزان علاقه‌مند از اول بهمن با مراجعه به سایت www.madreseyeenghelab.com برای برگزاری نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در مدرسه‌شان ثبت‌نام می‌کنند و نمایشگاه‌ها نیز از 12 بهمن تا 22 بهمن برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این نمایشگاه‌های در 3500 مدرسه برگزار شود که عمدتاً در مدارس متوسطه دوم بوده و حدود ۱۰ درصد نیز در مدارس متوسطه اول خواهد بود.

علامتی با اشاره به معرفی مدارس و نمایشگاه‌های برتر مدرسه انقلاب،گفت: داوری مدارس در استان‌ها 30 فروردین اعلام می‌شود و داوری مدارس در سطح ملی 15 تیر خواهد بود؛ اعلام نتایج نهایی 15 مرداد صورت می‌گیرد و در نهایت از برگزیدگان همزمان با دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در شهریور 95 تجلیل خواهد شد.

او افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب»، اکران فیلم‌های جشنواره عمار، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و برپایی حلقه‌ای علمی و بازدید از مراکز علمی و فناوری و صنعتی و برگزاری غرفه کتاب برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است و در پایان دهه فجر، دانش‌آموزان حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب مختص اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیست و تمام دانش‌آموزان دوره متوسطه می‌توانند در برپایی این نمایشگاه مشارکت کنند.

20106

کد خبر: 575239

وب گردی

وب گردی