ریاض هرگونه میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی را رد کرد

وزیر امور خارجه عربستان سعودی وجود هر نوع میانجی‌گری میان ریاض و تهران را رد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دولت پاکستان پیشنهاد داده بود تا میان دو کشور عربستان و ایران میانجی‌گری کرده و به تنش ها میان این دو پایان دهد.

سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ریاض و سپس به تهران نیز با هدف کاهش تنش‌ها میان دو کشور بوده است.

اما روز یکشنبه عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان هرگونه میانجی‌گری از سوی اسلام آباد را تکذیب کرد.

وزیر امور خارجه عربستان در منامه، پایتخت بحرین گفت: برخی از کشورها نیز پیشنهاد میانجی‌گری را میان ایران و عربستان داده بودند و ایده‌هایی مبنی بر این اقدام رد و بدل شد. تا زمانیکه ایران پاسخ مناسبی به ریاض ندهد، هیچ میانجی‌گری صورت نمی‌گیرد.

وی که در نشست وزرای خارجه در "شورای همکاری عرب-هندوستان" در منامه حضور داشت ادامه داد: ایران سیاست خصمانه‌ای در قبال جهان عرب دارد که شامل دخالت در امور داخلی آنها،‌ دامن زدن به تنش‌های فرقه‌ای و حمایت از تروریسم است.

پیشتر مقامات عراقی نیز گفته بودند که پیشنهاداتی برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان به مقامات دوطرف داده‌اند که مورد قبول ریاض واقع شده است.

وزیر امور خارجه عربستان گفت:‌ شواهدی از فعالیت های خصمانه ایران وجود دارد و اینکه این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریست سازمان ملل است. در ایران نهادهایی هست که بعنوان سازمان‌های تروریستی طبقه بندی شدند و مقام هایی دارد که بخاطر انجام اقدامات مرتبط با فعالیت های تروریستی تحت تعقیب هستند.

الجبیر ادامه داد: مساله واضح است و ایران باید سیاست خود را تغییر دهد که شامل بهبود روابط با همسایگان و عدم دخالت در امور داخلی آنهاست.

301301

کد خبر: 575252

وب گردی

وب گردی