گلوبال ریسرچ: آمریکا و ترکیه تجاوز زمینی به سوریه را آغاز کرده‌اند

بعد از تصرف بخش هایی از خاک سوریه توسط آمریکا و ترکیه در حالی که انتظار تجاوز گسترده زمینی ترکیه در روزهای آتی می رود اکثر رسانه های غربی در این باره سکوت کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز سایت کانادایی گلوبال ریسرچ در گزارشی با اشاره به اشغال پایگاه هوایی رمیلان در شمال سوریه توسط نیروهای ویژه آمریکا و ورود نیروهای زمینی ارتش ترکیه به شهر جرابلس سوریه بطور همزمان در روز چهارشنبه اعلام داشت تجاوز زمینی مشترک آمریکا و ترکیه به خاک سوریه عملا آغاز شده است و این در حالی است که رسانه های غربی در این خصوص سکوت اختیار کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است در حالی که انتظار می رود در روزهای آینده شاهد عملیات گسترده زمینی ترکیه در سوریه باشیم هنوز اهداف امریکا و ترکیه در این خصوص مشخص نیست.

بر اساس اطلاعات دریافتی توسط خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نیروی زمینی ارتش ترکیه در حال تجمع در پشت مرزهای سوریه هستند. نیروهایی که به گزارش خبرگزاری هوار هزار نفر از آنها به همراه تجهیزات سنگین و توپخانه وارد استان حلب سوریه شده اند و شهر جرابلس را تحت اشغال خود در آورده اند.

در ادامه این گزارش با اشاره به حملات توپخانه ای متعدد ترکیه در روزهای اخیر به مناطق مختلف سوریه هدف از این حملات هموار کردن راه برای تجاوز گسترده زمینی به سوریه خوانده شده است.

عملیات زمینی احتمالی ترکیه که به بهانه مبارزه با داعش اما برای جلوگیری از پیشروی کردهای سوری انجام می شود موجب تشدید بیشتر تنش ها بین مسکو و آنکارا خواهد شد.

301301

کد خبر: 575255

وب گردی

وب گردی