ابوالفضل جلیلی:یکی از آرزوهایم این بود که اوریانا فالاچی ایران باشم

نشست خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «موج» امروز صبح برگزار شد. ابوالفضل جلیلی که به عنوان داور این جشنواره در جلسه حضور داشت گفت: یکی از مشکلات در مملکت ما این است که مدیر عاشق نداریم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، ابراهیم حصاری، دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه «موج» در ابتدای نشست گفت: با توجه به اینکه اولین دوره جشنواره موج است اما داوران خوبی را در کنارمان داریم که بسیار به ما کمک کردند. آقای رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش است که با حضورشان در این سازمان اتفاقات خوبی را رقم زدند.

در ادامه جلسه، رضوانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موضوعی که جشنواره فیلم کوتاه موج برای اولین دوره اش انتخاب کرده است گفت: این دوره از جشنواره به فیلم های پندآموز اختصاص دارد و این موضوع از آنجایی آغاز شد که ما اصرار داشتیم در منطقه آزاد کیش که از جاذبه گردشگری خوبی برخودار است یک پیام معنی دار به گوش مناطق دیگر برسانیم .

او ادامه داد: هر حرکت هنری و فرهنگی اگر در غالب درست باشد در درون خود پیامی را دارد که راهگشا خواهد بود و در حل بسیاری از مشکلات کمک می کند. جشنواره فیلم موج اگر نخستین دوره اش را می خواهد برگزار کند اما به گونه ای جایش را در میان رویدادهای هنری بازخواهد که به عنوان رویداد مهم فرهنگی و هنری کشور خواهد بود به ویژه به خاطر موضوعی که در دور اول برای آن انتخاب کردیم.

معاونت فرهنگی و هنری سازمان آزاد کیش افزود: صداقت، اخلاق نیکو، گفتار نیک و مهربانی در ادبیات ایرانی بسیار وجود دارد، ما باید پندهای بزرگانی چون مولانا، حافظ و سعدی را پاس بداریم و ما امروز میراث خوار گذشتگان هستیم.

او ادامه داد: بعضی از کارهای فرهنگی متاسفانه با تغییر دولت ها به دست فراموشی سپرده می شوند اما امیدواریم که جشنواره فیلم کوتاه موج با تغییر دولت ها به دسست فراموشی سپرده نشود و در فرهنگ و هنر کشور ریشه بدواند.

ابوالفضل جلیلی که به عنوان داور جشنواره فیلم کوتاه موج در این نشست حضور داشت گفت: هیچ موقع در یک مراسم رسمی حضور نداشته ام چون فیلم های من به شکل رسمی هیچ گاه در ایران اکران نشده اند و همیشه در خارج از کشور به نمایش درآمده اند.

او ادامه داد: من همیشه دوست داشتم خبرنگار باشم، یکی از آرزوهایم این بود که اوریانا فالاچی ایران باشم اما نشد.

جلیلی گفت: من سال گذشته در کیش بود و طرح های فرهنگی و هنری بسیاری را ارائه دادم اما کسی به حرف هایم گوش نداد، اما از همین جا از مسئولان برگزاری این جشنواره می خواهم تا به خبرنگاران احترام بگذارند چون هیچ تبلیغی بالاتر از حضور خبرنگاران در این گونه از جشنواره ها نیست.

کارگردان فیلم «رقص خاک» ادامه داد: پول های کلان در منطقه آزاد کیش خرج می شود اما به خبرنگاران که می توانند مبلغان خوبی برای این منطقه باشند اهمیتی داده نمی شود.

ابوالفضل جلیلی در ادامه افزود: یکی از مشکلات مملکت ما نبود مدیر عاشق است و من معتقدم که به این دلیل در مملکت ما سینماگر زیاد است چون همه درهای هنری در این کشور بسته شده است و تنها دری که باز است در سینما است.

او تاکید کرد: تعداد جشنواره هایی که در کشور برگزار می شود بسیار زیاد است اما اکثر آنها بی هدف هستند در صورتی که یه شکل مداوم در جشنواره های مختلف عنوان می شود که جشنواره باید بار معنایی داشته باشد، بد نیست که این جشنواره سنت شکنی کرده و تمام فیلم های فرستاده به این جشنواره را در بخش خارج از مسابقه نمایش دهد.

در ادامه نخستین نشست جشنواره فیلم کوتاه موج، رسول صدر عاملی یکی دیگر داوران جشنواره، با اشاره به تعداد زیاد جشنواره های سینمایی در ایران گفت: چیزی که در این ممکلت زیاد است جشنواره های سینمایی است و دلیل آن هم این است که کشور ما به طور جدی صاحب سینما است، با توجه به نویسندگان و هنرمندان خوبی که در این عرصه وجود دارد و به سرعت به آنها هم افزوده می شود جایگاه این جشنواره ها ارزشمند است.

صدرعاملی افزود: به شرط آنکه بتوان این جشنواره ها را نهادینه کرد جایگاهشان می تواند ارزشمند باشد.خروجی جشنواره هایی مثل جشنواره موج باید تاثیر گذار باشد و متقاضیانی که قرار است در دور دوم این جشنواره شرکت می کنند باید به رزومه این جشنواره در دور اول نگاه کنند تا بتوانند در دور دوم آن حضور یابند.

رسول صدر عاملی تاکید کرد: بسیار متاسفم که جشنواره فیلم های مستند که در کیش با همت کامران شیردل برگزار می شد پس از چند دوره دیگر ادامه پیدا نکرد، چون آن جشنواره جزیره کیش را به عنوان یک منطقه گردشگری به کشورهای دیگر دنیا معرفی کرد و متاسفانه با تغییر مدیریت منهدم شد و امیداوام که جشنواره فیلم کوتاه موج ادامه دار باشد چون مطمئنم به یک جشنواره خوب تبدیل خواهد شد.

502502

کد خبر: 575264

وب گردی

وب گردی