آیت‌الله علوی‌ گرگانی:  اسلام همه را دعوت می‌کند تا در دین تدبر و تعقل کنند/انقلاب اسلامی با نفوذ در قلب‌ها باعث بیداری مردم جهان شد

یک مرجع تقلید گفت: انقلاب اسلامی ایران با نفوذ خود در سایر کشور‌ها باعث بیداری مردم جهان شد و این امر می‌طلبد، طلاب هم مانند بنیانگذار کبیر انقلاب عمل کرده و تأثیرگذار باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از حوزه، آیت‌الله علوی‌گرگانی در دیدار پژوهشگران و طلاب هندی و کشمیری مقیم حوزه علمیه قم اظهار کرد: تمام سعی خود را برای اعتلای اسلام بکار بگیرید و با تعلیم و تعلم خود، موجبات خوشنودی حضرت ولی عصر (عج) را فراهم آورید.

وی با بیان اینکه هجرت شما از شهر خود به شهر کریمه اهل بیت (ع) مصداق سخن معصوم (ع) است که باید برای فراگیر علوم دینی تلاش کرد، افزود: دین اسلام دین رأفت و مهربانی است و همه را دعوت می‌کند تا در دین تدبر و تعقل کنند.

وی تصریح کرد: خدا پیامبران الهی را در حالی به سوی مردم فرستاده که در یک دست خود کتاب و در دست دیگر شمشیر داشتند و تبلیغ و جهاد می‌کردند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است. شما باید مانند انبیاء (ع) عمل کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه کار طلاب، فعالیت جهادگونه است، گفت: انقلاب ایران اسلامی با نفوذ خود در سایر کشور‌ها باعث بیداری مردم جهان شد و این امر می‌طلبد شما طلاب هم مانند بنیانگذار کبیر انقلاب عمل کرده و تأثیرگذار باشید.

این مرجع تقلید اظهار کرد: علما شخصیت‌های بزرگی هستند که برای اعتلای اسلام ناب محمدی (ص) زحمات زیای کشیده‌اند و این امر هم تنها با تلاش و کوشش مجاهدگونه میسر است و این امر می‌طلبد شما هم این گونه عمل کنید و مراجع و بزرگان دین را الگوی عملی خود قرار دهید.

203/201

کد خبر: 575297

وب گردی

وب گردی