دهقان: جشنواره مد و لباس فرصتی مغتنم برای تعامل طراحان جوان و تولید کنندگان ا‌ست

فرنوش دهقان، طراح لباس بر اثربخشی جشنواره مد و لباس فجر درزمینه ارتباط میان تولیدکنندگان، طراحان و مشتریان تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز این هنرمند عرصه مد که هم اکنون هم در حوزه طراحی پوشاک برای تئاتر‌‌‌، کنسرت و سینما فعالیت‌‌ می‌کند در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی جشنواره مد و لباس فجر درباره اهمیت طراحی پوشاک و هم چنین محدودیت های موجود در این حرفه توضیحاتی ارائه کرد.

او با اشاره به نوپایی این حرفه در سطح آکادمیک توضیح داد: در گذشته رشته طراحی لباس حالت آکادمیک نداشت و به صورت تجربی دنبال می‌شد. تنها در سال‌های اخیر این رشته مورد توجه مسئولان امر آموزش دانشگاهی قرار گرفته و خوشبختانه میزان دانش در این حرفه نسبت به سال‌های گذشته رشد کرده است‌‌‌. در کشور ما طراحان با استعدادی وجود دارند که اکثر آنها را بانوان تشکیل‌‌ می‌دهد . خوشحالم که با حمایت دولت طراحی لباس توانست جایگاه خود را در میان هنرها پیدا کند.

این فعال عرصه مد و لباس درباره جشنواره مد ولباس فجر و سیر سعودی این جشنواره عنوان کرد: جشنواره مد و لباس هر سال نسبت به سالهای گذشته تغییرات بسیاری داشته است و مطمئنم امسال نیز با بهبود کیفیت همراه خواهد بود و به نحو متفاوت برگزار خواهد شد. این جشنواره متعلق به طراحان است و حضور در آن به نفع فعالان این صنف است. به باور من جشنواره مد ولباس فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با تولید کنندگان است کسانی که درصدد هستند تا کارهای خود را به مردم معرفی و در معرض نمایش بگذارند، می‌توانند به بهترین نحور از این فرصت استفاده کنند. از سوی دیگر هنرمندان و به ویژه هنرمندان جوان و مستعد ازین دریچه قادر خواهند بود با بازار هدف و هم‌چنین تولیدکنندگان این صنف ارتباط برقرار کنند و در زمینه همکاری با آن‌ها گام‌هایی بردارند.به یقین برای دانش‌آموختگان و دانشجویان جوان که پیش ازین در زمینه حرفه خود فعالیت عمده ای با عنوان شغل نداشته اند این فرصت ارزشمند و مغتنم می‌نماید.

او در پایان با اظهار امیدواری از امتداد مسیر تعالی جشنواره و نزدیک شدن مردم به تولیدات داخلی و آثار طراحان ایرانی، درباره افزایش اقبال عمومی به برندهای داخلی و پویایی این بخش از صنعت پوشاک عنوان کرد: در گذشته مردم و هنرمندان بیشتر از برنده‌های خارجی استفاده‌‌ می‌کردند ولی امروزه با تغییراتی که در صنعت طراحی رخ داده است با بالا رفتن کیفیت و تنوع در طرح‌‌ها اکثر مردم به برند‌های ایرانی تمایل پیدا کرده‌اند. هنرمندانی را‌‌ می‌شناسم که مشتاقانه از برند‌های ایرانی استفاده‌‌ می‌کنند و این موضوع حایز اهمیت است.

پنجمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از هجدهم تا بیست و دوم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. علاقمندان برای مشاهده اخبار، رویدادها و فراخوان شرکت در این جشنواره می‌توانند به آدرس: http://icfg.ir/ مراجعه کنند.

502502

کد خبر: 575304

وب گردی

وب گردی