تامین کامل هزینه ی سفر زوج های دانشجو به مشهد مقدس

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین، رشد و تعالی انسان را در سایه ی ازدواج عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: با توجه به تاکیداتی که دین مقدس اسلام بر امر ازدواج دارد، مفاهیم دینی حاکی از این است که رشد و تعالی انسان در سایه ی تبعیت از این دستور بلند مرتبه ی الهی قرار گرفته؛ تا جایی که گفته شده اگر کسی برای این کار اقدام کند، نصف دین اش کامل شده و برای نصف دیگر باید تلاش کند. از نظر اقتصادی نیز برکات این امر مورد توجه قرار گرفته و فرموده اند اگر کسی به امر ازدواج توجه و عمل کند، خداوند او را در دنیا هم بی نیاز می کند و در مسایل مالی دچار مشکل نمی شود.

وی افزود: با توجه به ضرورت ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه که 3 مقوله ی مهم و جدی در امر ازدواج است، دانشگاه های کشور رسالت دارند در این امر به عنوان فرهنگ ساز این حقیقت اثرگذار اجتماعی پیشرو باشند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر ازدواج آسان، دستور دادند امکان حضور زوج های جوان دانشجو در مشهد مقدس با پذیرایی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها فراهم شود که هم یک شروع مبارک در جوار آستان قدس رضوی است و هم در کنار این سفر الهی، آموزش ها، کارگاه ها و برنامه هایی برای شروع زندگی زوج های جوان دانشجو در نظر گرفته شده که آن ها را برای تعامل سازنده و رفتار مناسب مهیا کند و شرایط برای یک زندگی بابرکت، بامعنویت، الهی و آسمانی فراهم شود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین افزود: خدا را شاکریم که ما هم در سطح دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین چند سالی است که این امر را به جد برگزار و دنبال می کنیم.

وی گفت: علاوه بر این که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مراسم هایی را در مشهد مقدس برای زوج های جوان دانشجو برگزار می کند، ما نیز در دانشگاه های استان به صورت نمادین این مراسم را برگزار می کنیم و با همکاری مسوولان و هیات رییسه واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی هدایا و بسته های حمایتی نیز به دانشجویان عزیز تقدیم کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد علاوه بر هزینه های اسکان و حضور در مشهد مقدس که هر سال توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پرداخت می شود، هزینه ی ایاب و ذهاب زوج های دانشجو که سال های گذشته توسط خود زوج ها پرداخت می شد امسال از طریق بودجه ی فرهنگی دانشگاه ها به صورت کامل پرداخت شود.

وی در پایان ازدواج هایی دانشجویی را از موفق ترین ازدواج ها عنوان و بیان کرد: تحقیقات و آمارهای ثبت شده نشان می دهد درصد بالایی از زوج هایی که ازدواج دانشجویی داشته اند، از ازدواج خود راضی هستند.

20101

کد خبر: 575363

وب گردی

وب گردی