گوشت گوسفندی ۴ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، با اعلام "افزایش ۴ هزار تومانی قیمت گوشت گوسفندی در یک ماه گذشته" گفت: از وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم به صورت قاطع، جلوی صادرات دام زنده را بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، علی اصغر ملکی، اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی به 33 هزار تومان رسیده، درحالی که قیمت این محصول در ابتدای دی ماه 28 تا 29 هزار تومان بوده است.

وی، با اشاره به صادرات دام زنده از مرزهای غربی کشور، افزود: دلیل افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف، صادرات دام زنده و به پایان رسیدن زمان عرضه دام‌های پیش‌بینی شده برای عرضه به بازار، در این مقطع است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، ادامه داد: از اسفندماه با عرضه بره‌های جدید به بازار قیمت این محصول کاهش محسوسی خواهد داشت، اما در این مقطع از وزارت جهاد کشاورزی خواسته می شود که به‌صورت قاطع از خروج دام زنده از کشور جلوگیری کند.

وی، یادآور شد: کاهش قیمت جهانی پوست گوسفند و عدم صادرات پوست و دنبه نیز بر افزایش قیمت گوشت گوسفندی مصرفی مردم در داخل تاثیر می‌گذارد، زیرا مابه التفاوت کاهش قیمت سایر اجزای گوسفند مانند کله‌پاچه، پوست، دنبه و ... بر روی گوشت سرشکن می‌شود.

مقام مسئول خرده‌فروشان گوشت گوسفندی،گفت: قیمت هر جلد پوست گوسفند از 30 هزار تومان به 8 تا 9 هزار تومان و هر عدد دنبه از 8 هزار تومان به 4 هزار تومان رسیده است.

ملکی، تأکید کرد: در شرایط فعلی شاید نتوان به طور کامل جلوی خروج غیرقانونی دام زنده را از کشور گرفت، اما از وزارت جهاد کشاورزی خواسته می‌شود که جلوی صادرات قانونی این محصول را با توجه به فشاری که بر بازار آمده است، بگیرد.

401401

کد خبر: 575380

وب گردی

وب گردی