هاتفی: نرخ بلیت پروازهای نوروز 95 گران نمی شود

دبیر انجمن آژانس های هواپیمایی، با اشاره به نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور،گفت: قیمت بلیت هواپیما در نوروز 95 گران نمی شود، همچنین نرخ بلیت پروازها با ورود 114 فروند ایرباس به کشور در سال آینده کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایسکانیوز، امیر هاتفی، دبیر انجمن آژانس های هواپیمایی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره احتمال افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام نوروز سال 95، گفت: بحث عرضه و تقاضا برای خرید بلیت هواپیما بسیار حائز اهمیت است، امسال عرضه بلیت نسبت به تقاضا بیشتر بوده بنابراین قیمت ها مانند سال گذشته به صورت نجومی افزایش پیدا نمی کند.

او، در خصوص وضعیت ناوگان هوایی کشور در دوران پسابرجام،تصریح کرد: بنا بر تصمیماتی که گرفته شده مسئولان هم اکنون درصدد خریداری هواپیماهای مسافربری هستند.

هاتفی،با تاکیدبر اینکه با خرید هواپیماهای مسافربری پیشرفته و نو وضعیت پروازها از بلاتکلیفی خارج می شود، افزود: شرکت هواپیمایی ایران ایر مجدد می تواند بسیاری از پروازها را در دست بگیرد که در اینصورت وضعیت پروازها از این آشفتگی که در بازار حاکم است خارج می شود.

او، با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور، گفت: بین ایران و ایتالیا قرارداد خریداری 114 فروند هواپیمای ایرباس منعقد شده است به طوری که هم اکنون مسئولان در صدد تصمیم گیری در مورد شکل قرارداد و نحوه تسویه حساب هستند.

امیر هاتفی، با بیان اینکه در خرید هواپیما ابتدا پرداخت هزینه صورت می گیرد و بعد هواپیما برای کشور موردنظر ساخته می شود، گفت: در حال حاضر توافق بدین شکل است که تعدادی از هواپیماهای حاضر را در اختیار کشور ما قرار می دهند و سفارش های بعدی را به 1 یا 2 سال آینده موکول می کنند.

دبیر انجمن آژانس های هواپیمایی، درباره وضعیت بوئینگ که آمریکا مانع بسته شدن قرارداد با ایران شده است، گفت: مذاکراتی که تا کنون انجام شده مربوط به هواپیماهای ایرباس است، اما در مورد بوئینگ در حال مکاتبه و بررسی هستیم و متاسفانه در این زمینه هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

او، در پاسخ به این سوال که آیا بوئینگ می تواند از طریق کشورهای عربی با ایران وارد مذاکره شود و قرارداد ببندد یا خیر؟ گفت: قرار ما بر این پایه است که اگر تصمیم به خرید هواپیمای بوئینگ داشتیم به صورت مستقیم با این شرکت وارد مذاکره شویم.

او با بیان اینکه ورود بیش از 114 ایرباس به کشور نه تنها باعث افزایش قیمت بلکه منجر به کاهش قیمت هم می شود، گفت: طبق جدولی که براساس عرضه و تقاضا ارائه شده است، در حال حاضر تقاضای سفر بیش از پروازهای موجود است بنابراین با اضافه شدن 100 پرواز نه تنها سود بالا نمی رود بلکه باعث کاهش قیمت هم می شود که این امر رقابت بین شرکت های هواپیمایی را به همراه دارد.

401102

کد خبر: 575381

وب گردی

وب گردی