در گفتگوی اختصاصی ایسکانیوز مطرح شد:تعمیم آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت به سازمان سما

مطابق آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت دفتر توانمندسازی و آموزش های کاربردی سازمان سما نیز می تواند به منظور ایجاد فرصت های درآمدزایی دوره ها و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت کاربردی برگزار کند.

فریدون رهنمای رودپشتی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر به ایسکانیوز، افزود: به منظور استفاده از ظرفیت‏ ها و امکانات موجود در سازمان سما و همچنین توسعه دانش و مهارت در سطح جامعه مراکز سما نمی­توانند در قالب آموزش‏ های شهریه ‏ای کوتاه ‏مدت اقدام نمایند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: کلیه آموزشکده‏ های سما مشمول آیین نامه یاد شده هستند و مفاد آیین نامه برای بخش سما نیز قابل اجراست.

رهنمای رودپشتی گفت: به همین منظور لازم است، آموزش ‏های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت طبق ضوابط و با نظارت معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان استان مربوط تعیین و اجرا شود.

رهنمای رود پشتی همچنین بر تغییر رویکرد واحدهای دانشگاهی و مراکز سما به سمت درآمدزایی شهریه ای کوتاه مدت اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و طراحی دوره های آموزشی مورد نیاز در هر منطقه می تواند علاوه بر کمک به توزیع دانش و فرهنگ در سطح جامعه، با تغییر رویکرد مدیریتی در سطح واحدهای دانشگاهی، آن ها را ملزم به تغییر روش های مدیریت منابع و مصارف و مدیریت نوین کند.

10101

کد خبر: 585435

وب گردی

وب گردی