افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری/افزایش دوبرابری قیمت شیشه

افشار با بیان این مطلب که ٨ هزار نفر معتاد متجاهر ساماندهی شده اند، افزود: می‌توان گفت غربالگری‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری گفت: 44 مرکز در 22 منطقه شهرداری تهران در حال تاسیس است.

او در ادامه با بیان این مطلب که ٨ هزار نفر معتاد متجاهر ساماندهی شده اند، گفت: می‌توان گفت غربالگری‌های لازم صورت گرفته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بی خانمان‌ها، بیماران و کودکان کار جمع آوری و تحویل شهرداری شدند.

افشار بااشاره به این مطلب که اتباع بیگانه معتاد جمع آوری می‌شوند، گفت: این افراد از طریق کمپ ویژه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او از افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت : در واقع کشفیات مواد مخدر در سال جاری به 536 تن رسید.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به 2086 عملیات کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سال جاری ٢هزارو٦٠٥ باند قاچاق متلاشی شد.همچنین ١٨٥ کارگاه شیشه کشف شد.

او با بیان این مطلب که 297 هزار قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: تریاک 1 درصد کاهش قیمت داشته است، هرویین گران شد و همچنین حشیش، 9 درصد گران شد.

به گفته افشار، قیمت مخدر شیشه 2 برابر شد، به طوری که می توان گفت قیمت شیشه کیلویی 40 میلیون تومان شده است.

او در باره هروئین چینی گفت: گزارشی از ورود هروئین چینی نداشتیم، در واقع این بازی توزیع کنندگان است تا معتادان را تشویق و ترغیب کنند تا این قشر فکر کنند ترکیب جدیدی وارد بازار شده است که اثر بخشی بیشتری دارد.

افشار گفت: متاسفانه سفیر چین در ایران نسبت به این خبر واکنش نشان داده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به بازنگری آیین نامه مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: این آیین نامه درحال نهائی شدن است و تا پایان سال در این حوزه با یک رویکرد جدید رو به رو خواهیم شد.

او درباره آمار معتادان استانی و اقدامات انجام شده، گفت: آمارهای معتادان در کلان شهرها وجود دارد و حتی در استان‌هایی همچون مشهد، اصفهان، فارس و غیره ،ساماندهی معتادان در حال انجام است.

10102

کد خبر: 585516

وب گردی

وب گردی