۴۲ کیلومتر از برنامه توسعه خطوط مترو عقب هستیم

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با بیان اینکه ۴۲ کیلومتر از برنامه توسعه خطوط مترو عقب هستیم، گفت: در بودجه ۹۵، ۲۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو لحاظ شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، محسن سرخو در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت رکود شامل شهرداری و دولت هر دو می‌شود، گفت: براساس برنامه پنج ساله باید ۱۵۰ کیلومتر مترو یعنی سالانه ۳۰ کیلومتر خط مترو ساخته می‌شد و قرار بود به صورت میانگین در انتهای برنامه به ۳۰۰ کیلومتر خطر مترو می‌رسیدیم.

او با اشاره به اینکه در شهر تهران به ۵۴۰ کیلومتر مترو نیاز داریم که با احتساب حومه شهر این میزان به ۷۴۸ کیلومتر می‌رسد، گفت: در بودجه شهرداری ۳۰۰ کیلومتر خط مترو لحاظ شده که هر قدر کمک دولتی به آن اضافه شود به میزان خطوط مترو نیز اضافه خواهد شد.

سرخو با تاکید بر اینکه ۳۰ یا ۴۰ کیلومتر در داخل شهر برای توسعه مترو جا داریم، گفت: پیشنهاد می‌دهم در منابع بودجه، منابع ارزی را نیز برای توسعه مترو در نظر بگیریم.

او گفت: در حال حاضر که شرایط مالی دولت در حال بهبود است؛ می‌توانیم منابع ارزی را لحاظ کنیم همچنین می‌توانیم سرمایه‌گذاری خارجی را بویژه در خط مترو در نظر بگیریم که از این طریق می‌توانیم دو خط از خطوط مترو را به سرمایه‌گذار خارجی واگذار کنیم.

سرخو گفت: در حال حاضر شرکت‌های ژاپنی و فرانسوی به شدت تمایل دارند که ساخت مترو تهران را به صورت فاینانس در دست بگیرند.

10102

کد خبر: 585532

وب گردی

وب گردی