آخرین فیلم ایرج ملکی قبل از فوتش به نمایش گذاشته می شود

پنجمین و آخرین فیلمی که ایرج کریمی به عنوان کارگردان ساخت، بعد از درگذشت او به نمایش درمی‌آید. فیلمی که پس از هشت سال دوری او از سینما در زمستان سال ۹۳ ساخته شد.

به گزارش ایسکانیوز، «نیم‌رخ‌ها» روایتگر زندگی زوج جوانی است که مرد به دلیل بیماری سرطان روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و رقابتی بین مادر و همسر این مرد پیش می‌آید. بابک حمیدیان نقش سنگینی در این فیلم به عهده دارد و آخرین روزهای یک بیمار سرطانی را بازی می‌کند. سحر دولتشاهی در نقش همسر او و رویا نونهالی در نقش مادر او بازیگران اصلی این فیلم هستند. هومن سیدی، سام قریبیان و بهاران بنی‌احمدی دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم جلوی دوربین مجید گرجیان رفته‌اند.
ایرج کریمی که بیشتر با عنوان منتقد سینمایی شناخته می‌‌شود و سال‌ها در ماهنامه فیلم نقد می‌نوشت، اولین بار در سال ۱۳۷۹ با «از کنار هم می‌گذریم» به عنوان یک کارگردان وارد سینما شد. او در ۴۷ سالگی اولین فیلمش را ساخت، اما پیش از آن هم با نوشتن فیلم‌نامه «سفر جادویی» در سال ۶۹ در سینما فعالیت حرفه‌ای کرده بود. فیلم‌نامه‌ای که در ابتدا «مداد قدیمی» نام داشت. دومین فیلم ایرج کریمی اما طرفداران پروپاقرصی پیدا کرد. طرفدارانی کم تعداد، اما پروپاقرص. «باغ‌های کندلوس» با بازی محمدرضا فروتن و خزر معصومی در سال ۸۳ به نمایش درآمد. بیماری، شعر و مرگ در هردوی این فیلم‌ها از تم‌های اصلی هستند.

505502

کد خبر: 585559

وب گردی

وب گردی