نارضایتی تماشاگران از نمایش آتیلا پسیانی در چهارسو

«وضعیت صفر» آتیلا پسیانی در حالی به صحنه رفت که عده‌ای از تماشاگران به دلیل هوای نامطبوع سالن و ناراضی بودن از نمایش، سالن اجرا را ترک کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ایسنا نمایش «وضعیت صفر» نوشته محمد چرمشیر با بازی و کارگردانی آتیلا پسیانی در سالن «چهارسو» مجموعه تئاترشهر 5 بهمن‌ماه و در پنجمین روز جشنواره‌ی تئاتر فجر اجرا شد و به نظر می‌رسید آن‌طور که باید رضایت تماشاگران را جلب نکرد.

اجرای این نمایش به ویژه در نوبت اول با استقبال زیاد تماشاگران همراه بود و تعداد زیادی با نشستن روی پله‌های میان ردیف‌ها سالن را کامل پر کردند،‌ هر چند برخی از آن‌ها حتی تا پایان این نمایش 45 دقیقه‌ای طاقت نیاوردند و از نیمه‌های اجرا شروع به ترک سالن کردند.

«وضعیت صفر» بر اساس اشعار تادئوش روژه ویچ، نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس اهل لهستان نوشته شده است و داستان سربازی را روایت می کند که روی تخت بیمارستان، به هوش می‌آید و در می‌یابد که دو پای خود را از دست داده است. او به خاطر می آورد در زمانی که در حال جنگیدن بوده چه کرده و چگونه به این جراحت دچار شده است.

دست‌اندرکاران این نمایش پیش از اجرا با اعلام اینکه از دود و مه مصنوعی در طول اجرای این نمایش استفاده خواهد شد و اجرا از همان بدو ورود تماشاگران به سالن آغاز می‌شود، ماسک‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دادند تا از نظر تنفسی شرایط برایشان مناسب باشد؛ البته به نظر می‌رسد بهتر بود خیلی پیش‌تر به علاقه‌مندانی که تمایل داشتند این نمایش را ببینند هشدار داده می‌شد که در صورت وجود هرگونه مشکل تنفسی یا بیماری، آگاهانه وارد سالن شوند نه اینکه صرفا دقایقی قبل از اجرا متوجه این موضوع شوند.

«وضعیت صفر» با بازی سکوت آتیلا پسیانی،‌ صدای نگار عابدی را هم به همراه داشت که داستان و افکار این سرباز را روایت می‌کرد.

این نمایش که طراحی آن هم توسط آتیلا پسیانی انجام شده بود،‌ پیش از این در هفته تئاتر لهستان در تهران هم انجام شده بود.

505502

کد خبر: 585598

وب گردی

وب گردی