سعید اسدی: جشنواره تئاتر فجر فرصت بسیار مناسبی برای نمایش توانایی های تئاتر ایران به جهان است

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت : سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از مهم ترین وقایع فرهنگی در ایران و خاورمیانه وفرصت خوبی است برای نشان دادن توانایی های تئاتر ایران و همچنین امکان مناسبی برای نمایش فرهنگ  غنی ایران به جهان است .

به گزارش ایسکانیوز، نشست دبیر و مدیر بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر با حضور میهمانان شرکت کننده در بخش بین الملل جشنواره سی و چهارم، شب گذشته برگزار شد.
سعید اسدی در این نشست به میهمانان و هنرمندان بین المللی خوش آمد گفت و آرزو کرد حضور خاطره انگیزی در ایران داشته باشند. وی گفت: برخی از میهمانان برای اولین بار است که در این جشنواره شرکت می کنند و برخی بارها شاهد برگزاری این رخداد بزرگ تئاتری در ایران بوده اند .
دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با بیان اهداف چند گانه ای دیدگاه خود درباره تعامل گروه های ایرانی و گروه ها ، کمپانی ها و جشنواره های بین المللی را بیان کرد . معرفی ویژگی ها و تواناییهای گروه های نمایشی ایران به تئاتر جهان ، ایجاد امکان و فراهم ساختن فرصت برای معرفی گروههای نمایش حاضر به دیگر جشنواره های بین المللی ، تغییر مفهوم بین المللی جشنواره با جذب مخاطبان بیشتر از جهان برای جشنواره تئاتر فجر علاوه بر دعوت از گروه های نمایش و همچنین دریافت نظر و دیدگاه شرکت کنندگان و میهمانان بین الملل با هر وسیله ارتباطی در خصوص جشنواره و کیفیت آثار در راستای ارتقا کیفیت در سال های آینده از جمله مهمترین محورهای اصلی این نشست بود .
گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر می افزاید: در ادامه این نشست دکتر مهرداد رایانی مخصوص مدیر بخش بین الملل جشنواره فجر ضمن خوش آمد گویی به میهمان نظرات خود را در خصوص جشنواره بیان کرد.
وی گفت: در چند سال اخیر پیشرفت کمی اجراهای تئاتر بگونه ای بوده است که امروز در هر شب نزدیک به صد نمایش در تهران اجرا می شود . همه چیز در گذشته وابسته به حمایتهای دولت بود اگرچه امروزه و در سالیان اخیر گروه های نمایشی از لحاظ مالی استقلال بیشتری یافته اند ولی برای تقویت این جریان این نیاز احساس می شود که رابطه بین المللی تئاتر ایران تقویت شود .
مدیر بخش بین الملل جشنواره درادامه سخنانش خود افزود : ایجاد تولیدات مشترک بین ایران و کشورهای دیگر یکی از اهداف ما است و پر رنگ کردن تر ساختن نقش تهیه کنندگان ایرانی در صحنه بین المللی برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است . همچنین ایجاد شرایط برای اجرای عمومی نمایش های بین المللی در ایران علاوه به حضور در جشنواره نیز مورد نظر امور بین الملل قرار دارد .
وی خاطر نشان ساخت: بخشی از این اهداف توسط دکتر اسدی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی و در این دوره در حال محقق شدن است و بخش دیگر در سال های آینده رخ خواهد داد.
بر پایه این گزارش پس از سخنان رایانی مخصوص میهمانان حاضر در نشست به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند. نشست دبیر و مدیر بین الملل جشنواره در روزهای آینده نیز با سایر میهمانان بین الملل جشنواره ادامه خواهد یافت.
503502

کد خبر: 585754

وب گردی

وب گردی