ولیلو: برای رسیدن به تعالی فرهنگی، نیاز به توسل به قرآن و عترت است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بیان کرد: فرهنگ ایرانی – اسلامی یک فرهنگ غنی از تمدن و قدرت است که می تواند پایه آن اخلاق و رفتار قرآنی باشد ودانشگاه با ارتقاء فرهنگ جامعه در تمام ابعاد می تواند در بالندگی آن نقش آفرین باشد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا ولیلو درسومین جلسه شورای قرآنی دانشگاههای استان آذربایجان شرقی بیان کرد: فرهنگ ایرانی – اسلامی یک فرهنگ غنی از تمدن و قدرت است که می تواند پایه آن اخلاق و رفتار قرآنی باشد ودانشگاه با ارتقاء فرهنگ جامعه در تمام ابعاد می تواند در بالندگی آن نقش آفرین باشد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور کارشناسان و مسوولین حوزه های فرهنگی و کانونهای قرآن و عترت واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان، ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی با بومی سازی علم و فرهنگ ، تقویت و تعمیق باورهای مذهبی و دینی، ایجاد وفاق و همبستگی اجتماعی و رشد فرهنگی، نقش ارزنده ای دارد . توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در سراسر کشور، منجر به افزایش کمی و کیفی سطوح آگاهی فردی و اجتماعی افراد جامعه و پرورش نیروهای فرهیخته شده است.

رییس واحد مراغه با بیان اینکه مهم ترین وجه هویت انسان، ارتباط با خداست افزود : « همه چیز انسان مرهون این هویت است و در حقیقت انسان ماهیتی جز وابستگی همه جانبه به خدا ندارد . اگر خودش را معرفی کند هرچه هست، همه اوست و تنها وجه قابل طرح آدمی، انتساب و مخلوقیت او به خداست و بشر، پیکری بیش نیست که بواسطه دم الهی، آدم شده است ( ونفخت من روحی).

سومین جلسه شورای قرآنی دانشگاههای استان آذربایجان شرقی با حضور کارشناسان و مسوولین فرهنگی و قرآن و عترت واحد ها، هفتم بهمن ماه به همت معاونت حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه درسالن کنفرانس اندیشه برگزار شد.

20101

کد خبر: 585887

وب گردی

وب گردی