تشکیل کنسرسیوم بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ایران

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز از تشکیل کنسرسیوم اجرای طرح بین‌المللی‌سازی آموزش عالی کشور و تأمین گرنت (اعتبار) این طرح از سوی اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر کریم لویمی‌مطلق هدف اصلی این طرح را تقویت وجهه بین‌المللی آموزش عالی کشور از طریق انتقال دانش، مدیریت و ساختار اداری بین‌المللی عنوان و اظهار کرد: این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران و با حضور دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، زاهدان، کردستان، شیراز و الکانت اسپانیا، کلدونین گلاسگو اسکاتلند و اتریش تشکیل‌ شده است.

وی گفت: این کنسرسیوم مسئولیت بین‌المللی‌سازی نظام آموزش عالی کشور را با هدف مدرنیزاسیون، توسعه و اصلاح نظام آموزش عالی، بسط همکاری میان اروپا و کشورهای ذی‌نفع، تشویق دانشگاه‌های خارجی برای پیوستن به طرح‌های توسعه موجود در اروپا و توسعه ارتباطات فردی و ایجاد تفاهم و آشنایی بین فرهنگی را بر عهده دارد.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که ایران در بین کشورهای جهان از لحاظ علمی در رتبه 23 قرار دارد، گفت: با توجه به این که دانشگاه‌های ایران از نظر زیر ساخت و امکانات از جایگاه خوبی برخوردار هستند می‌توانند در نظام سیاست‌گذاری کشور و تحقیق و فناوری مؤثر واقع شوند.

لویمی‌مطلق با اشاره به برنامه‌های پروژه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی کشور برای مدیران سطح بالای دانشگاه‌ها افزود: بالابردن سطح دانش و تخصص مورد نیاز برای بین‌المللی شدن، اجرای برنامه‌های آموزشی در جهت درک اهمیت بین‌المللی شدن و برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی از برنامه‌های این طرح است.

وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های تخصصی در مورد موضوعات روزمره مرتبط به کارشناسان شامل تفاهم‌نامه‌ها و توافقنامه‌های بین‌المللی، همکاری‌های شبکه‌ای و جذب منابع مالی برای طرح‌های مختلف برای کارکنان دفاتر دانشگاه تبیین شده است.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز مقدار گرنت تخصصی برای دانشگاه در این کنسرسیوم را 97 هزار یورو عنوان و خاطرنشان کرد: نخستین نشست طرح بین‌المللی سازی آموزش عالی کشور 26 تا 28 بهمن‌ماه جاری در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار می‌شود.

20104

کد خبر: 585908

وب گردی

وب گردی