جشن دانش آموختگی فارغ التحصیلان واحد علوم و تحقیقات/عباسپور: دانش آموختگان سفیران دانشگاه هستند

جشن دانش آموختگی واحد علوم و تحقیقات با حضور رئیس این واحد، معاونین و جمعی از اساتید و دانش آموختگان و والدین آنها برگزار شد.

علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش آموختگان این واحد و تبریک به آنان گفت: باعث خوشحالی است که واحد علوم و تحقیقات توانسته به یکی از برجسته ترین واحدهای دانشگاهی نه تنها در ایران بلکه در منطقه شناخته شود.

وی خطاب به فارغ التحصیلان گفت: حال که به پایان دوره ای از تحصیل خود رسیده اید، امیدوارم مسیر زندگیتان نیز توام با موفقیت باشد.

دکتر عباسپور با بیان اینکه آموزش و تربیت متخصصان و کارشناسان در پیشرفت و توسعه هر کشوری از اهمیت ویژه ای برخودار است، تصریح کرد: حال که در دوران پساتحریم قرار داریم ، شاهد رشد اقتصادی چشمگیری خواهیم بود . معتقدم لازمه این امر داشتن متخصصان و کارشناسان زبده و کارآزموده است.

وی اضافه کرد: برخی از کشورها با استفاده از متخصصان خارجی و تنها بواسطه پول به دنبال پیشرفت کشورشان هستند، این امر نه تنها باعث پیشرفت نمی شود بلکه موجب وابستگی است. این درحالی است که به مدد دانش آموختگان ، ایران اسلامی کشوری مستقل و بدون وابستگی به سایر کشورهاست.

دکتر عباسپور دانش آموختگان دانشگاه ها را سفیران و نمایندگان آن دانشگاه ها دانست و افزود: عملکرد فارغ التحصیلان در تخصصی که فرا گرفته اند، نشان دهنده سطح علمی دانشگاهی است که در آن مشغول به تحصیل بوده اند.

دکتر کرم اله دانش فرد معاون دانشجویی و فرهنگی هم در این مراسم ، از برگزاری اولین جشن دانش آموختگی واحد علوم و تحقیقات ابراز خرسندی کرد و برگزاری سالیانه ی این جشن را به دانشگاهیان این واحد نوید داد.

دکتر دانش فرد با بیان اینکه از آغاز تاسیس واحد علوم و تحقیقات تا به امروز ، شاهد 70 هزار فارغ التحصیل در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای و تخصصی از این دانشگاه هستیم ، افزود: بیش از 50 درصد از این رقم مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

وی همچنین مصادف شدن این جشن با دهه فجر را تبریک گفت و افزود : اصطلاح دانش آموختگی باید جایگزین فارغ التحصیلی شود زیرا که هرکس در راه علم قدم میگذارد پایانی برای آن وجود ندارد و راه رشد و تعالی علم بی پایان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات ،دانش را سپری قوی در برابر سختی ها و مشکلات بیرونی و مایه ی سرافرازی دانست و ادامه داد : آموختن هنر و علم ، هیچ گاه کهنه نمی شود. دانشگاه محل تولید و انتقال دانش است و از قداست ویژه ای برخوردار است.

دکتر مهرداد قوامی رئیس دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن تبریک به دانش آموختگان این واحد گفت: دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی فعالیت خود را حدود 27 سال پیش آغاز کرده است و تا کنون بالغ بر 7 هزار فارغ التحصیل داشته است که در بخشهای مختلف صنعت غذایی کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سیاست کلی این دانشکده همواره بر ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشجویان بوده است که در این راستا جذب اعضای هیأت علمی نخبه و برجسته، تجهیز آزمایشگاه ها ، ایجاد مراکز تحقیقاتی، انتشار مجلات تخصصی، بازدیدهای علمی، برگزاری سمینارها و کارگاه های تخصصی با حضور صاحبنظران برجسته کشور و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با کارخانجات بزرگ از جمله اقدامات صورت گرفته در این دانشکده بوده است.

در ادامه ی این مراسم ابوالفضل اینانلو فرماندار شهرک صنعتی اشتهارد اعلام آمادگی این شهرک را در زمینه ی حضور دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته های مرتبط با تولید بیان کرد و ادامه داد: این شهرک با داشتن مساحتی بالغ بر 1100 هکتار و 30 هزار نفر مشغول به کار، جزء بزرگترین شهرک های صنعتی کشور و خاورمیانه محسوب می شود.

لازم به ذکر است در این مراسم از دانش آموختگان ممتاز از جمله شیوا لقائی کارشناسی مهندسی کشاورزی گرایش صنایع غذایی، سارا سهرابی نژاد کارشناسی مهندسی شیمی گرایش صنایع غذایی، پونه فاطمی کارشناسی مهندسی پزشکی بیومکانیک، دنیا نوید کارشناسی مهندسی ورزش و سینا میرجلیلی کارشناسی مهندسی مکانیک حرارت سیالات با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.

20101

کد خبر: 585941

وب گردی

وب گردی