هادی العامری: ابوبکر البغدادی در عراق است / عربستان سعودی منشأ تروریسم است

دبیرکل سازمان بدر عراق ضمن بیان اینکه عربستان و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش می‌کنند،‌ تاکید کرد که عربستان منشأ تندروی و تروریسم است.

به گزارش ایسکانیوز هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد: داعش همچنان قوی است و قدرت خود را از طریق عضوگیری از جوانان سرتاسر جهان حفظ کرده است. به رغم کشته شدن تعداد زیادی از رهبران داعش این گروه تروریستی تا به امروز همچنان قدرتمند باقی مانده است و هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که مثل داعش بتواند جوانان را به عضویت خود درآورد.

وی در مورد سرنوشت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش گفت: وی همچنان زنده است و در عراق به سر می‌برد.

دبیرکل سازمان بدر عراق تاکید کرد: ترکیه عبور تروریست‌ها در مرزها و عملیات فروش و قاچاق نفت و آثار باستانی را تسهیل می‌بخشد.

العامری عربستان را مسئول گسترش تفکرات افراطی و تندروی نه فقط در خاورمیانه بلکه در سرتاسر جهان دانست و گفت: تندروی در پاریس از کجا نشأت گرفت. ما می‌دانیم که منشأ اساسی تندروی عربستان است. باید پیش از خشکاندن منابع مالی داعش با افکار افراطی مقابله کرد.

وی از ائتلاف ضد داعش انتقاد و تاکید کرد: حملات این ائتلاف علیه داعش برخلاف حملات روسیه که در هدف قرار دادن کامیون‌های حامل نفت داعش موفق بوده همچنان ناکارآمد است.

العامری از سیاست غرب در قبال سوریه نیز انتقاد کرد و کشورهای غربی را مسئول ظهور گروه‌های تروریستی در این کشور دانست.

وی گفت: آمریکا و غرب با پافشاری خود بر برکناری بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به هر بهانه اشتباه کردند و داعش، النصره، جیش الاسلام و جند الاسلام را برای ما به ارمغان آوردند. تغییر نظام در سوریه یک مساله داخلی است و من امیدوارم که به مردم این کشور حق آزادی داده شود.

وی افزود: من بیش از 20 سال با صدام مخالف بودم اما به شخصه باید بگویم که اگر می‌دانستم جایگزین صدام القاعده، النصره و داعش خواهند بود در کنار صدام علیه این‌ها می‌جنگیدم.

العامری مخالفت خود را با وجود پایگاه‌های آمریکایی در داخل عراق به بهانه جنگ با داعش اعلام و تاکید کرد: وظیفه جنگ با داعش تنها به عهده نیروهای عراقی است.

دبیرکل سازمان بدر گفت: عملیات موصل پیش از پایان عملیات فلوجه آغاز نخواهد شد و دلیل اصلی که موجب به تاخیر افتادن این عملیات شده این است که نیروهای مردمی می‌خواهند ابتدا از برقراری امنیت در بغداد و تمامی استان‌های شمالی و جنوبی عراق مطمئن باشند و بعد با قلبی مطمئن به سمت موصل بروند.

وی مخالفت خود را با شبه نظامی خواندن نیروهای مردمی اعلام و تاکید کرد که این نیروها با دستور حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جنگ با داعش شرکت می‌کنند.

وی گفت: ارتش عراق به تنهایی نمی‌تواند به جنگ با داعش بپردازد و به نیروهای مردمی نیاز دارد. ارتش، پلیس و نیروهای مردمی همگی نیروهای عراقی هستند که با دستور فرمانده کل نیروهای مسلح می‌جنگند و نباید با حضور نیروهای مردمی در هرگونه عملیاتی مخالفت کرد.

العامری، از رهبری خوب حیدر العبادی در سایه چالش‌های امنیتی و اقتصادی کنونی تقدیر کرد.

وی سیاست العبادی را در دور نگه داشتن عراق از درگیری‌های منطقه‌ای از جمله تنش میان عربستان و ایران تایید کرد.

وی گفت: ایران هیچ گونه نیرویی در عراق ندارد و تنها چند مشاور ایرانی در عراق هستند.

301301

کد خبر: 585943

وب گردی

وب گردی