رئیس واحد کرج خبر داد: ارسال 400 اثر به پنجمین جشنواره مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره اختراعات‌ دانشگاه آزاد اسلامی و هفتمین جشنواره رویش ملی نخبگان استان‌های البرز و تهران با حضور مسئولان کشوری، مخترعان و مبتکران در سالن اجتماعات مرکزی واحد دانشگاهی کرج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در افتتاحیه این مراسم گفت: برگزاری پنجمین جشنواره ملی مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی توأم با هفتمین جشنواره رویش نخبگان استانهای البرز و تهران را در بهمن و در آستانه دهه فجر را به فال نیک گرفته و امیدواریم همانگونه که با اخلاص و فداکاری و پشتکار انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و به ثمر نشست، با تلاش، پشتکار و تعهد همه نخبگان، مخترعان، محققان و دانشگاهیان هر روز بیشتر از پیش شاهد رشد، بالندگی و تعالی کشور در عرصه علم – فن آوری و اقتصاد باشیم.

میرزا با بیان اینکه با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی در سایه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور، ایران اسلامی در سال‌های اخیر جایگاه اول منطقه و جایگاه پانزدهم تا هفدهم جهانی را در تولید علم کسب کرده است، افزود: در حوزه فناوری و تجاری‌سازی علوم و تبدیل علم به ثروت عقب هستیم و جایگاه مناسبی نداریم که ان‌شاءالله با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، عرضه آثار مخترعان و محققان و سرمایه گذاری بیشتر فراهم کردن شرایط ورود آنان به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، در تجاری سازی علوم به رتبه و جایگاه نخست منطقه بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تا افق ۱۴۰۴ برسیم.

میرزا تصریح کرد:« برگزاری این جشنواره‌ها، فرصت عرضه آثار مخترعان و محققان و سرمایه گذاری در تجاری‌سازی علوم را فراهم می‌کند.

رئیس واحد کرج با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در واحد کرج گفت: حدود ۴۰۰ اثر برای شرکت در این جشنواره از ۳۱ استان کشور در زمینه اختراعات علمی ارسال شد که در‌‌ نهایت ۱۶۳ اثر از آنها مورد پذیرش هیات داوران قرار گرفت.

وی با توجه به ادامه این جشنواره تا ۸ بهمن جاری افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره معرفی و شناساندن دستاوردهای علمی مخترعان کشور و بسترسازی برای تجاری سازی آنها است.

میرزا با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار اخیر با محققان – نخبگان و برگزیدگان که فرمودند: «نجات کشور در گرو تقویت بهینه علمی و اقتصاد دانش بنیان است. ایران را باید با اتکا به منابع روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و نخبگان کشور اداره کرد نه با تکیه بر درآمد منابع زیرزمینی و نفتی» سخنانش را به پایان برد.

20101

کد خبر: 585992

وب گردی

وب گردی