رهنما خبر داد: امضای تفاهم نامه همکاری های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با مرکز آموزش مدیریت دولتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با برگزاری دوره های کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی برای کارکنان دولت موافقت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فریدون رهنمای رودپشتی با اعلام این خبر افزود: با پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته از سوی دکتر میرزاده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت شد، دانشگاه آزاد اسلامی به اجرای دوره های ضمن خدمت کوتاه مدت در حیطه های وظایف عمومی، شغلی و مدیریتی پرداخته و گواهی نامه آموزش های تخصصی کوتاه مدت صادر کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان با اشاره به نقش برجسته دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد ارتباط گسترده بین هیات علمی متخصص دانشگاه و مردم جامعه، با هدف استفاده از ظرفیت های ملی، در جهت بهبود اقتصاد دانشگاه می کوشد.

دکتر رهنمای رودپشتی با اشاره به تصویب آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت در شهریور ماه امسال گفت: با تدبیر ریاست دانشگاه، واحدهای دانشگاهی می توانند با اجرایی کردن برنامه آموزش های شهریه ای کوتاه مدت با استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در مناطق و با توجه به سند آمایش سرزمین بخش زیادی از هزینه های خود را جبران کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان همچنین گفت: با توجه به گستره عظیم واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور و در اختیار داشتن هیات علمی متخصص و فضای کارگاهی زمینه برای فعالیت در حوزه آموزش های تخصصی و کاربردی با استفاده از برند دانشگاه فراهم است.

دبیر شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری همچنین روسای واحدهای دانشگاهی را مسئول شناسایی نیازهای منطقه ای و ایجاد فرصت های درآمدی جدید در این حوزه دانست و گفت: دفتر توانمندسازی و آموزش های کاربردی با انعقاد تفاهم نامه های مختلف با ارگان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی بستر مناسبی را برای فعالیت های واحدهای دانشگاهی فراهم دانست.

دکتر رهنمای رودپشتی در ادامه به تفاهم نامه همکاری های آموزشی و پژوهشی با مرکز آموزش مدیریت دولتی اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مبنی بر برنامه ریزی و اجرای دوره­های ضمن خدمت کوتاه مدت در حیطه های عمومی، شغلی و مدیریتی اقدام به انعقاد تفاهم نامه با مرکز مدیریت دولتی کرده است.

معاون برنامه ­ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان با اشاره به تصویب آیین نامه آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت دانشگاه آزاد اسلامی از واحدهای دانشگاهی خواست تا نسبت به برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای کارکنان دولت و بخش های خصوصی اقدام لازم را به عمل آورند.

همچنین دکتر رهنمای رودپشتی به ایجاد و توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و مشاوره تخصصی بین مرکز آموزش مدیریت دولتی و دانشگاه اشاره کرد و افزود: با در نظر گرفتن اولویت ها و توانایی طرفین اعم از داده ها، اطلاعات و نیروی انسانی متخصص و ... واحدهای دانشگاهی می توانند در حوزه آموزش های تخصصی دوره های آموزشی را پیش بینی و اجرا نمایند.

دکتر رهنمای رودپشتی، همکاری در آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت مشترک در زمینه­های مدیریت، برنامه­ ریزی، توسعه و آینده نگری را از مهمترین محورتفاهم نامه خواند و افزود: نیازسنجی آموزشی و پژوهشی با رویکرد توسعه، اجرا و یا حمایت از طر ح های تحقیقاتی مشترک در زمینه آموزش های کاربردی، همکاری در حوزه همایش ها، کارگاه های دانش افزایی و نشست های تخصصی برون سازمانی از دیگر موضوعات همکاری دانشگاه با این مرکز است.

دکتر رهنمای رودپشتی ارائه خدمات مشاوره ای، استفاده از اسناد، مدارک و منابع علمی و کتابخانه­ای طرفین را از دیگر موضوعات همکاری این تفاهم نامه دانست.

دکتر رهنما همچنین افزود: همکاری در تهیه و تدوین برنامه های درسی مشترک، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزشی از دیگر زمینه های همکاری طرفین است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان همکاری در زمینه طرح های تحقیقاتی طرفین جهت هدایت و تبیین تحقیقات مشترک مرتبط با آموزش های کاربردی، دانش بنیان و تعالی سازمانی را از دیگر موضوعات مندرج در تفاهم نامه خواند و گفت: همکاری در جهت تولید مشترک محتوا و منابع آموزشی در آموزش های تخصصی و کاربردی از دیگر مفاد تفاهم نامه است.

دبیر شورای اقتصادی دانش بنیان مهمترین مزیت استفاه از این تفاهم نامه را همکاری دو طرفه جهت طراحی و اجرای دوره های آموزشی دانست.

دکتر رهنمای رودپشتی، روسای استانی دانشگاه، دبیران هیات امنا، روسای واحدهای دانشگاهی و همچنین معاونان و مسئولان برنامه ریزی را مسئول پیگیری و اجرایی کردن برنامه های آموزشی کوتاه مدت برای کارکنان دولت و شرکت ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی غیر دولتی خدماتی، تولیدی و خصوصی در چارچوب آیین نامه آموزش­های کوتاه مدت و تخصصی دانست.

20101

کد خبر: 586043

وب گردی

وب گردی