امیرعبداللهیان: به مذاکرات سوری  روز جمعه  در ژنو خوش بین هستیم

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه کشورمان که در روسیه بسر می برد، گفت: نسبت به گفت و گوهای روز جمعه سوری-سوری که در ژنو اغاز می شود خوش بین هستیم.اما همزمان معتقدیم که باید مبارزه شدید با تروریست ها ادامه بیابد.

به گزارش ایسکتنیوز به نقل از بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو،حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو با بیان این که تهران و مسکو از راهکار سیاسی حمایت می کند، گفت: از تلاش های استفان دمیستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه برای تحقق گفت و گوهای سیاسی سوری حمایت می کنیم.


وی با اشاره به رایزنی های خود با طرف روسی ازجمله میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه افزود: نسبت به گفت و گوهای روز جمعه سوری-سوری که در ژنو اغاز می شود خوش بین هستیم.اما همزمان معتقدیم که باید مبارزه شدید با تروریست ها ادامه بیابد.


وی با بیان اینکه تهران و مسکو در مسائل سوریه مواضع مشترک دارند، اظهار کرد: ایران و روسیه در نشست های بین المللی گروه کشورهای حامی سوریه در نیویورک و وین حضور فعال داشتند.


معاون وزیر خارجه افزود: به حمایت های خود از سوریه در چند بعد ادامه خواهیم داد. دو کشور از سوریه در برابر تهدیدات تروریست ها حمایت خواهند کرد. مسائل انسانی در سوریه از جمله موضوع اوارگان و پناهندگان مورد توجه ما است. معتقدیم که برای اجرای توافقات وین و نیویورک مهم ترین موضوع اراده کشورها است.


امیرعبداللهیان تاکید کرد: همسایگان سوریه باید مرزهایشان را به دقت کنترل کنند اگر تروریست های خارجی نتوانند از مرز به سوریه نفوذ کنند در کوتاهترین مدت امنیت این کشور تامین خواهد شد.


این دیپلمات ایرانی گفت: در نشست های نیویورک و وین به تفصیل در این مورد بحث و خاطرنشان شد که اگر خطای برخی کشورها نبود و از تروریست ها استفاده ابزاری نمی کردند در منطقه و سوریه آرامش برقرار می شد. ورود تروریست ها به سوریه اوضاع این کشور را پیچیده کرد.


وی ادامه داد: یکی از تبعات این عمل عدم امکان متمایز کردن تروریست ها از معارضان است. به همین دلیل برخی کشورها سعی دارند تا روز جمعه در مذاکرات سوری بجای معارضان، تروریست ها را پشت میز مذاکره بنشانند.


مذاکرات میان هیات های دولت سوریه و معارضان سوری تحت نظارت استفان دمیستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه فردا جمعه در ژنو اغاز می شود و روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

10203

کد خبر: 586134

وب گردی

وب گردی