توسعه تحصیلات تکمیلی مطالبه مجلس و خواسته به‌حق مردم است

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحصیلات تکمیلی مطالبه مجلس و خواسته به‌حق مردم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام علی عسکری افزود: با وجود فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی در راستای برآوردن تقاضای حضور داوطلبان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در داخل کشور و از سوی دیگر بدلیل پاسخگو نبودن این اقدامات، بسیاری از جوانان ما برای تحصیل به خارج از کشور می روند.

وی توسعه تحصیلات تکمیلی را نیاز ضروری کشور دانست و افزود: در مجلس شورای اسلامی نمایندگان نیز انتظار دارند تا مجموعه های دانشگاهی خواسته به حق مردم در ایجاد تحصیلات تکمیلی را فراهم کرده و مانع از ادامه تحصیل جوانان در خارج از کشور شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص توسعه تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: هم اکنون 70 هزار نفر عضو هیات علمی و 150 هزار آزمایشگاه برای ارائه دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد با اشاره به جذب بالغ بر 20 هزار هیات علمی در چند سال آینده گفت: سالانه 5 تا 6 هزار نفر هیات علمی در این دانشگاه جذب خواهد شد.

وی با بیان اینکه 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه به صورت آنلاین قابل دسترس است، گفت: بیش از 70 هزار استاد تمام وقت، نیمه وقت و مدعو در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به نبود هیچگونه محدودیتی درخصوص کلاس درس، استاد و سایر امکانات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با رابطه حسنه ای که بین مجلس و دانشگاه آزاد برقرار شده است، امیدواریم بتوانیم با حمایت مجلس مطالبات مردم در حوزه تحصیلات تکمیلی را برآورده کنیم.

وی با تاکید بر نظارت لازم بر عملکرد تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور گفت: عملکرد تمامی واحدها مورد پایش مستمر قرار می گیرد.

به گفته وی، سیاست دانشگاه آزاد حرکت در مسیر فناوری علمی طبق سند ابلاغی در برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی با رویکرد توسعه تحصیلات تکمیلی و با رعایت استانداردها و قوانین است و بر خلاف سیاست اداری و سند علمی فناوری پیش بینی شده حرکت نخواهد کرد.

20104

کد خبر: 586191

وب گردی

وب گردی