واکنش علی جنتی نسبت به حمله به معتمدآریا در کاشان

علی جنتی گفت: سیاست دولت کاملا روشن است و همان حرکتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امور فرهیختگان و هنرمندان انجام می‌دهیم، را دنبال می‌کنیم ضمن این‌که سعی می‌کنیم کمک‌هایی نیز داشته باشیم اما بعضی جاها دیگر در اختیار ما نیست و عواملی که دخالت می‌کنند پرنفوذ و پرقدرت هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که "فاطمه معتمد‌آریا" هنرمندی برجسته و خوش‌نامی است، گفت: قطعا اقداماتی که توسط عناصر خودسر در کاشان نسبت به ایشان انجام شده را تایید نمی‌کنیم.

علی جنتی در پاسخ به این سوال که که با توجه به اتفاقات پیش آمده و اعتراض‌های صورت گرفته پس از حضور معتمدآریا در کاشان، سیاست و واکنش دولت نسبت به این موضوع چیست؟ بیان کرد: در این باره سیاست دولت مشخص است و از هنرمندان حمایت می‌کند، به ویژه خانم فاطمه معتمدآریا که یک هنرمند کاملا شناخته شده، خوش‌نام و برجسته در کشور است و قطعا آنچه پیش آمده را تایید نمی‌کنیم اما به هرحال همه چیز دست دولت نیست.

وی گفت: مجموعه امکانات و اختیاراتی که دولت دارد، محدود است و خودش ضوابط اجرایی ندارد تا مستقیما با این افراد برخورد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما مسائلی از برخورد با هنرمندان و کنسرت‌هایی که برگزار می‌کنیم را شاهد هستیم تا برخورد با مراکز دیپلماتیک و آتش‌زدن سفارت عربستان که همه آن‌ها را محکوم کردند، اما با این حال عناصر خودسری بودند که اکنون هم بازداشت هستند.

جنتی که شامگاه 8 بهمن‌ماه پس از بازدید از سالن بازگشایی شده «قشقایی» و تماشای نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» در تئاتر شهر سخن می‌گفت خاطر نشان کرد: به هرحال سیاست دولت کاملا روشن است و همان حرکتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امور فرهیختگان و هنرمندان انجام می‌دهیم، را دنبال می‌کنیم ضمن این‌که سعی می‌کنیم کمک‌هایی نیز داشته باشیم اما بعضی جاها دیگر در اختیار ما نیست و عواملی که دخالت می‌کنند پرنفوذ و پرقدرت هستند که با استفاده از پشتوانه‌های خود کار می‌کنند.

وی افزود: ما حتی در برخی شهرها امکان برگزاری یک کنسرت را هم نداریم هرچند سعی می‌کنیم آن را برگزار کنیم ، اما به هرحال مشکلات زیاد است.

502502

کد خبر: 586210

وب گردی

وب گردی