امکان سرمایه‌گذاری فرانسوی‌ها برای استقرار کارخانه تولید برق از زباله

در حاشیه دومین روز از سفر رییس جمهور اسلامی ایران به فرانسه، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن شرکت در جلساتی مانند ملاقات رییس جمهور با نخست وزیر فرانسه، مدیرکل یونسکو و اعضای کنفدراسیون صنایع بزرگ فرانسه مدف، به طور مستقل از کارخانه تولید برق از زباله در پاریس بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،‌ مجید شفیع پور، دستیار ویژه رییس سازمان در همکاریهای بین المللی درباره این برنامه گفت: این بازدید به دعوت شرکت طراحی و سازنده مجموعه کارخانه های تولید برق از زباله های خانگی صورت گرفت که از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید برق از زباله به حساب می آید و در آن انواع پردازش‌ها بر روی زباله های خانگی و حتی بیمارستانی و عفونی صورت می گیرد. این کارخانه با ظرفیت روزانه 600 تن زباله در سه خط تولید حدود 75 مگاوات برق تولید می کند و به علاوه تولید آب گرم برای بهره‌گیری در سیستم‌های گرمایش شهرک‌های مسکونی را انجام می‌دهد.

رییس مرکز امور بین الملل و کنوانسیونهای سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فناوری به کار رفته در این کارخانه برای کنترل آلودگی هوا ناشی از سوختن زباله‌ها گفت: این فناوری بسیار پیشرفته بوده، به طوری که آلاینده هایی مانند اکسیدهای ازت، منواکسید کربن و ذرات معلق زیر یک پنجم حد استانداردهای روز دنیا و درسطح بسیار پاک ارزیابی می‌شود.

همچنین میزان آلاینده‌های مهمی مثل دی اوکسین‌ها و فورال‌ها که آلاینده‌های اصلی زباله سوزها هستند با توجه به نمونه گیری‌های مستمر در سطح مطلوبی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، شفیع پور افزود: به نظر می‌رسد این نوع نیروگاهها گزینه مطلوبی برای استقرار در نقاطی از کشور به ویژه برای استانهای ساحلی باشد و این شرکت طراح و سازنده تولید برق از زباله علاقمند به سرمایه گذاری کامل برای ایجاد تاسیسات مشابه به هزینه خودشان و بازگشت سرمایه از طریق فروش برق است.

او گفت: با توجه به استانداردهای مطلوب، این کارخانه پس از ارائه گزارش ارزیابی زیست محیطی ممکن است بتواند راه حلی مناسبی برای مدیریت معضل پسماند در کشور باشد.

20106

کد خبر: 586243

وب گردی

وب گردی