بازگشت "برزو ارجمند" به عالم طنز

برزو ارجمند بعد از نزدیک به سه سال دوری ازدنیای طنز، میخواهد با یک مینی سریال بازگردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، برزو ارجمند که این روزها در مجموعه «غیرعلنی» ایفای نقش می کند درباره فضای پشت صحنه این پروژه گفت: خوشبختانه با گروه خیلی خوبی کار می کنم و تک تک عوامل فشار کارشان را چند برابر کرده اند تا کار را به زمان پخشی که در نظر گرفته شده برسانند.

وی افزود: افرادی که در پشت صحنه این مجموعه حضور دارند همه بهترین های تلویزیون و سینما هستند و تک تک شان کارنامه های قبولی دارند. رضا جودی هم از تهیه‌کنندگان خوش سابقه تلویزیون است و تجربه این همکاری نشان داد بر حوزه کاری خود کاملا مسلط است و فشار روانی بر دوش همکارانش نمی گذارد.

ارجمند با ابراز رضایت از اینکه در این سریال همه مسایل از قبل پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: علی رغم برخی مجموعه هایی که طی این سال ها تولید شدند و زمان پخش مشخصی نداشتند باعث خوشحالی است که می دانیم این سریال چه زمانی روی آنتن خواهد رفت. علاوه بر این چیزی که بیشتر من را سورپرایز کرد اینکه متن هم آماده بود و ما با یک فیلمنامه کامل جلوی دوربین آمدیم.

آماده بودن فیلمنامه‌ها یک اتفاق مثبت در تلویزیون است.

این بازیگر ادامه داد: آماده بودن متن فیلمنامه اتفاقی بود که مدت هاست نیفتاده و اگر این سیاستگذاری ادامه پیدا کند می توان در این بخش به آینده تلویزیون امیدوار بود. کمترین خاصیت این اتفاق این است که بازیگر متن را می خواند و تکلیفش روشن است. اگر از متن خوشش نیاید کار را قبول نمی کند.

ارجمند بیان کرد: وقتی یک طرح کلی تعریف می کنند بازیگر فقط سوار تجربه اش می شود و پیش زمینه ای بابت نقشی که می خواهد ایفا کند ندارد اما متن آماده به بازیگر شانس انتخاب دقیق تر می دهد و هر اندازه که بازیگر به خاطر کیفیت نامطلوب نه بگوید فیلمنامه نویس هم در نگارش اثرش بیشتر دقت می کند و این پروسه در نتیجه منجر به بهبود کیفیت آثار خواهد شد.

بازیگر «صاحبدلان» با اشاره به اینکه هیچ بازیگری بی دلیل نقشی رد نمی کند و این اتفاق نویسنده را بیشتر درگیر متن خواهد کرد، افزود: معمولا در سریال های ۹۰ شبی متداول است که چند قسمت اول نوشته شده و ادامه کار زمان تولید بر اساس واکنش مخاطبان به نگارش در می آید این به نظر من کار درستی نیست.

وی افزود: بعد از این همه سال تجربه چرا فیلمساز باید همزمان با تولید منتظر واکنش باشد و به توانایی و تجربه هایش اتکا نکند؟ از نظر من این روش اثر را به تکرار می اندازد و لوث می کند چون مخاطب اگر از گویش یا تکیه کلامی خوشش بیاید عوامل تولید می خواهند آن بخش بارها در قسمت های بعد مدام گفته شود و این از نوآوری جلوگیری می کند.

پیش زمینه هر کار خوبی فیلمنامه است

وی اظهار کرد: اصولا پیش زمینه هر کار خوبی فیلمنامه است. متن می تواند تعامل بازیگر و کارگردان را بیشتر کند وقتی چیزی وجود ندارد بحث و نظری هم شکل نمی گیرد و در نتیجه حتی گروه هم به کیفیت کاری که انجام می دهند شاید خیلی مطمئن نباشند. این دومین کاری است که با مرکز گسترش فیلمنامه نویسی انجام می دهم و می بینم متن آماده دارند.

ارجمند درباره فضای تازه ترین تجربه تلویزیون خود گفت: مجموعه «غیرعلنی» که به مقوله انتخابات می‌پردازد اصلا شعاری نیست. این کار سریال مفرحی است که انتخابات را هدف مستقیم قرار نداده بلکه در این مقطع ماجراهایی برای چند کاراکتر اصلی شکل می گیرد.

وی در پایان گفت: نزدیک به سه سال بود کار کمدی انجام نداده بودم و این عامدانه بود. خواستم فاصله بگیرم و فضاهای متفاوت تری را تجربه کنم. «غیر علنی» هم کمدی نیست بلکه فضاهایی دارد که خنده بر لب می آورد و حتی گاهی غمگین می کند.

505502

کد خبر: 586250

وب گردی

وب گردی