نارضایتی مردم را با هیچ چیزی نمی توان جبران کرد/مدیران شهری می توانستند خوش سلیقه تر رفتار کنند!/آیا شهرداری ها اجازه تصرف سرای محله را برای فعالیت اداره های خود دارند؟

سرای محله آزادی به محله فرهنگیان در منطقه 21 انتقال یافت. این اقدام با توجه به ادغام 2 محله فرهنگیان و آزادی انجام شد و اهالی این محله که به جز سرای آزادی، مرکز فرهنگی دیگری ندارند از این موضوع گله مند هستند.

ایسکانیوز :نارضایتی مردم باعث شد تا این موضوع را با عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در میان بگذاریم.

دکتر محسن پیرهادی که با بازدیدهای میدانی از سراهای محله و ملاقات های مردمی پیگیر رسیدگی به مشکلات مردمی است، درباره تخلیه سرای محله آزادی گفت:« امنای محله باید قبل از تصمیم مدیریتی شهرداری ها مبنی بر تخلیه یا جا به جایی سراهای محله قانع شوند و سپس این اتفاق بیفتد.»

او درباره اینکه این اقدام قبل از افتتاح سرای محله فرهنگیان رخ داده است و فعایت های فرهنگی- اجتماعی 2 محله در کتابخانه تخصصی بانوان انجام می شود، گفت:« مدیران شهری می توانستند خوش سلیقه تر رفتار کنند.»

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه آیا شهرداری ها اجازه تصرف سرای محله را برای فعالیت اداره های خود دارند، افزود:« من اگر به جای مدیران شهری منطقه بودم هرگز این کار را انجام نمی دادم؛ به هر حال باید از مدیران منطقه دلایل این کار را بپرسیم اما نوع برخورد ما با مکانی که کاربری اجتماعی و عمومی دارد باید با ظرافت انجام شود زیرا مردم در این فضاها تعلق اجتماعی و فکری پیدا می کنند و محل امنی برای ارائه خدمات به آنها است که نباید مانند یک واحد اداری صرف با آن برخورد شود بلکه باید به نوعی با ملاحظه با آنها برخورد کرد.»

پیر هادی در ادامه با آگاهی از نحوه فعالیت سرای محله آزادی در گذشته، بیکاری امروز پرسنل و نارضایتی مردم درباره تخلیه ناگهانی تنها مرکز فرهنگی- اجتماعی شهرک آزادی ادامه داد:« تصور من این است که این کار با بد سلیقگی انجام شده است و مدیران بهتر می توانستند عمل کنند که با اطلاع رسانی شما حتما پیگیر چرایی این موضوع هستم. وقتی می گاویم شهرداری که مجموعه ای خدماتی و اجتماعی است یعنی به دنبال رضایت و تأمین نگاه های اجتماعی مردم هستیم و نباید اتفاقی خلاف این جریان رخ دهد. تمام تلاش ما این است که حرکتی در راستای رضایت و آسایش مردم انجام دهیم. این مکان بستر مناسبی برای فعالیت های اجتماعی بوده که متأسفانه به آن آسیب رسیده است.»

او درباره ملکیت زمین سراهای محله گفت:« عموما زمین های سراهای محله برای شهرداری هاست و بعید می دانم که زمین سرای آزادی برای شخص باشد.»

او با اشاره به از بین رفتن تعدادی از وسایل سرای محله در جریان اسباب کشی گفت:« نارضایتی مردم یک محله را با هیچ چیزی نمی توان جبران کرد! با هزینه هنگفتی که در شهر می کنیم سعی در رضایت و آرامش مردم داریم پس نباید با اقدامی شتابزده به سمت عقب برگردیم. ما به دنبال تغییر وضعیت موجود به سمت و ساو مطلوب هستیم اما ضمن اینکه آن را تغییر نمی دهیم حتی حفظ هم نمی کنیم بلکه یک گام به عقب برمی گردیم که به اعتقاد من عقبگرد در این حوزه پذیرفته نمی شود!»

105105

کد خبر: 586303

وب گردی

وب گردی