تهیه فهرست داروهای مجاز کشور

رییس سازمان غذا و دارو از تهیه فهرست دارویی مجاز در کشور براساس برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بر اساس سیاست‌های کلان نظام سلامت باید هزینه‌های القایی را در این حوزه با عدم تجویز داروهای خارج از فهرست، کاهش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند درباره توجه به نقش سازمان غذا و دارو در لایحه برنامه ششم توسعه مبنی بر تهیه فهرست داروهای مجاز کشور از سوی این سازمان، گفت: این ماده از سوی دولت به مجلس پیشنهاد شده و در واقع وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مدافع این موضوع هستیم.

او افزود: در چارچوب سیاست‌های کلان نظام سلامت ما باید هزینه‌های القایی را در این حوزه کاهش دهیم. بنابراین نباید داروهای خارج از فهرست، نسخه و تجویز شود و حتی اگر می‌خواهد تجویز شود باید طی فرآیند خاص این کار انجام شود. این موضوع جهت کاهش هزینه‌های سلامت ضروری‌ است، امیدواریم در مجلس تصویب شود و ما بتوانیم آن را اجرا کنیم.

دیناروند همچنین درباره تعداد اقلام دارویی موجود در فهرست دارویی کشور گفت: در حال حاضر 1200 مولکول دارویی در آن وجود دارد، به همراه 3000 شکل دارویی و 6000 پروانه. حال سالانه پنج الی شش قلم مولکول‌ دارویی به فهرست دارویی ما در کشور افزوده می‌شود. این در حالیست که تعداد پروانه‌های دارویی که سالانه به این فهرست اضافه می‌شود، بیشتر است.

20106

کد خبر: 586323

وب گردی

وب گردی