سر خوردن هواپیمای مسافربری در باند فرودگاه مشهد/ انتقال  7 مصدوم به  بیمارستان

 یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی زاگرس پرواز اصفهان - مشهد هنگام نشستن در فرودگاه شهید‌ هاشمی‌نژاد دچار سانحه شد و ٧ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند این حادثه ساعت حدود ٢٠:٣٠ پنجشنبه‌شب رخ داد. در این سانحه، هواپیما هنگام نشستن در فرودگاه شهید‌ هاشمی‌نژاد مشهد از باند خارج و چرخ هواپیما دچار آسیب شد. ١٥٤ مسافر این هواپیما در دقایق اولیه از هواپیما خارج و به ترمینال پروازهای داخلی منتقل شدند. یکی از چرخ‌های این هواپیما شکست و کارشناسان استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری درحال بررسی دلایل خروج هواپیمای زاگرس از باند در فرودگاه مشهد هستند. شامگاه پنجشنبه و بامداد جمعه پروازهای خروجی انجام و پروازهای ورودی به فرودگاه به دلیل بارش برف و کاهش دید انجام ‌نشد.
انتقال ٧ مصدوم به مراکز درمانی
٧ مسافر هواپیمایی زاگرس که در فرودگاه مشهد دچار سانحه شدند، به مراکز درمانی منتقل شدند. در این سانحه تعدادی از مسافران به دلیل ضرب‌خوردگی، کوفتگی و آسیب از ناحیه دست، پا و کمر دچار صدمه شده بودند که به اورژانس فرودگاه منتقل شدند. برخی از این افراد که نیاز به درمان‌های بیشتری داشتند توسط اورژانس به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند. براساس اعلام اورژانس آسیب وارده بر این افراد جدی نبوده است.
جزییات سانحه بویینگ MD
رئیس هیأت‌‌مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس، جزییات سانحه هواپیمای این شرکت در فرودگاه ‌هاشمی‌نژاد مشهد را اعلام کرد. سید عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با مهر درخصوص جزییات سانحه هوایی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار داشت: هواپیما به دلیل انباشت برف روی سطح باند فرودگاه بعد از نشستن سُر خورده و به خارج از باند رفته است. وی با بیان این‌که این هواپیما نخستین هواپیمایی بوده که پس از شروع برف به فرودگاه رسیده است، گفت: برج مراقبت فرود هواپیما را تایید کرد و پس از نشستن هواپیما روی باند، به‌طور کامل کنترل از دست خلبان خارج شد و سرخورد.
رئیس هیأت‌مدیره شرکت هواپیمایی زاگرس با اشاره به این‌که اطلاعات اولیه از تماس با خلبان به دست آمده و نتیجه نهایی را سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌کند، افزود: نتیجه نهایی باید پس از بررسی نوار مکالمات خلبان و جعبه سیاه هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود. موسوی با اعلام این‌که در این حادثه به مسافران آسیبی جدی نرسیده است، گفت: در جریان این سانحه هواپیما دچار خسارت شده است و فعلا امکان پرواز ندارد.

105105

کد خبر: 586333

وب گردی

وب گردی