کاشت 1500 درخت چنار در خیابان های مرکز شهر تهران آغاز شد

تا یک ماه آینده 1500 درخت چنار 4ساله در خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهار راه ولی عصر (عج) و دیگر خیابان های محدوده منطقه 11 کاشته می شود.

ایسکانیوز :شهردار منطقه 11 کاشت درخت چنار در خیابان ولی عصر(عج) را که نماد تهران و زیبایی بلند ترین خیابان خاور میانه است ؛حائز اهمیت دانست و با بیان این که درختان چنار هویت پایتخت ایران هستند گفت: عملیات کاشت 1500درخت چنار در سطح منطقه از جمله خیابان ولی عصر (عج) آغاز شده است که تا یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

نصراله آبادیان افزود: وجود درختان چنار ؛ این شهر را به گفته "پیترو دلا واله" سیاح ایتالیایی که بیش از 400 سال پیش نوشته است: "نزد جهان گردان ،تهران به چنارستان یا شهر چنار ها مشهور است " در زمان قاجار به پایتخت ایران تبدیل کرده و به دلیل سازگاری اش با شرایط اقلیمی شهر تهران؛ نگهداری ، حفاظت و کاشت آن مورد توجه مدیریت شهری است.

به گفته آبادیان درهمین راستا تعداد 167 درخت چنار در خیابان ولی عصر (عج) در حال کاشت است و بیش از 1300 چنار نیز در دیگر خیابان ها و معابر سطح محدوده تا نیمه اسفند کاشته می شود.

بر اساس این گزارش از سوی اداره فضای سبز شهرداری منطقه 11 تعداد 5350 نهال از جمله اقاقیا پیوندی ، کاج مشهد ، توت نرک، توت کاکوزا ، زیتون تلخ ، ابریشم مصری و مگنولیا تا نیمه اسفند در خیابان ها و معابر سطح منطقه کاشته می شود.

105105

کد خبر: 586405

وب گردی

وب گردی