سومین کنفرانس ملی مهندسی برق ایران در واحد بندرگز برگزار شد

سومین کنفرانس ملی مهندسی برق ایران با حضور محققان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان و با محوریت: قدرت، مخابرات، کنترل و ابزار دقیق، مهندسی پزشکی، هوش مصنوعی و مکاترونیک در دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس مجتبی آجودانی، عضو هیات علمی گروه برق و دبیر اجرایی در حاشیه برگزاری کنفرانس گفت: این کنفرانس با هدف گسترش امر پژوهش و نهادینه کردن بخش تحقیق و تبادل آرا، ارائه تحقیقات و مقالات متخصصان و محققان صنعت و دانشگاه برگزار شد.

آجودانی تعداد مقالات ارائه شده را ۲۶۵ مقاله ذکر کرد و افزود: در این کنفرانس ۸۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۲ مقاله نیز به صورت پوس‌تر پذیرفته شد.

سخنران ویژه کنفرانس مهندس نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان بود که در سخنانی به سهم پژوهش در صنعت شرکت‌های پیشرفتهٔ دنیا اشاره کرد و گفت: سهم تولید علم در ایران نسبت به کل دنیا از حدود ۰. ۲ درصد در سال ۲۰۰۰ به حدود ۱. ۶۸ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

مدیر عامل شرکت برق استان گلستان افزود: رتبهٔ تولید علم در ایران از ۵۲ در سال ۱۹۹۸ به ۱۹ در سال ۲۰۱۲ رسیده است که این رتبه در سال ۱۳۹۳ به عدد ۱۷ نیز رسیده است.

وی در ادامه به بحث پژوهش در صنعت برق اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌ها، صنایع مادر، سد‌ها، پست‌های فشار قوی و صنایع پتروشیمی برق، نفت و گاز صنایع مرتبط با برق هستند که کار تولید، انتقال و توزیع برق را انجام میهند.

نصیری برق رسانی صحیح و بی‌وقفه را لازمه فعالیت صحیح نیروگاه برق برشمرد و گفت: نگاه پژوهشگرانه در توانیر به سمت شبکه‌های توزیع گرایش پیدا کرده است. اقداماتی مانند: پژوهش در زمینه راه‌های کاهش تلفات در شبکه، اتصالات سست، بازار برق، تلفات فنی و غیر فنی، شبکه‌های نوین توزیع برق و تجدید ساختار از موضوعات پژوهش محور در زمینه توزیع بوده است.

20104

کد خبر: 586480

وب گردی

وب گردی