3 هزار معتاد اردبیلی تحت پوشش مراکز ترک اعتیاد هستند

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل از تحت پوشش بودن 3 هزار معتاد اردبیلی در مراکز ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، طاهره رزاق‌پور در نشست خبری با خبرنگاران اردبیلی با اعلام این خبر افزود: این تعداد افراد در 28 مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش هستند.

ویبا اشاره به اینکه 2 تیم سیار برای امدادرسانی به معتادان پرخطر در سطح استان اردبیل وجود دارد، خاطرنشان کرد: 28 مرکز درمان اعتیاد در استان اردبیل وجود دارد که تاکنون 3 هزار نفر معتاد را تحت پوشش خود قرار داده و حدود 25 انجمن مردم‌نهاد نیز برای پیشگیری از اعتیاد استان فعال هستند.

رزاق پور با اشاره به فعالیت حدود 50 مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در سطح استان اردبیل ادامه داد: در طول 9 ماه گذشته بیش از 21هزار نفر به این مراکز مراجعه و حدود 27 هزار نفر نیز در طرح آموزش پیش از ازدواج در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند

معاون امور فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اردبیل افزود: دفتر پیشگیری بهزیستی اردبیل اقداماتی مانند پیشگیری از تنبلی چشم، آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها، طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران، اجرای طرح مشاوره ژنتیک رایگان قبل از ازدواج و اجرای طرح غربالگری ژنتیک را از ابتدای سالجاری انجام داده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت 66 پایگاه سلامت اجتماعی در سطح استان اردبیل یادآور شد: در کنار فعالیت این پایگاه‌های سلامت برگزاری کارگاه TOT در سطح استان اردبیل برای 100نفر مربی تقویت و توانمندسازی تشکل‌های غیردولتی از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل بوده است.

کد خبر: 586565

وب گردی

وب گردی