واعظی:  دولت یازدهم از راهبرد تعامل سازنده با جهان استفاده کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم در راستای چشم انداز 20 ساله کشور از راهبرد تعامل سازنده و موثر با جهان بهره گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، «محمود واعظی» شنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در شرایطی کشور را تحویل گرفت که از یک سو روابط خارجی با کشورهای همسایه، منطقه و دنیا بسیار بد بود و از سوی دیگر تحریم های ظالمانه به مردم فشار زیادی وارد می کرد.
وی ادامه داد: این دولت با برنامه ریزی های انجام شده تلاش کرد تا به روابط بین المللی و منطقه ای سامان بخشد و تمام دشمنی ها را با ایران اسلامی از بین ببرد.
وی افزود: با توجه به ظالمانه بودن تحریم ها علیه مردم ایران اسلامی، دولت یازدهم پا به عرصه مذاکرات 1+5 گذاشت تا از حقوق ملت دفاع کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: گرچه در این عرصه تیم مذاکره کننده با تمام قدرت های بزرگ جهان روبه رو بود اما هدایت های هوشمندانه رهبر عظیم الشان انقلاب و همراهی مردم ایران اسلامی باعث شد تا در این عرصه به پیروزی دست یابیم.
واعظی خاطر نشان کرد: در نهایت، مذاکرات باعث لغو هفت قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام علیه ایران اسلامی شد.
وی اظهار داشت: هم اینک چهره ایران اسلامی در نزد جهانیان تغییر کرده که احترام زیاد به رئیس جمهوری و هیات همراه وی در کشورهای اروپایی گواهی بر این ادعاست.
وی ادامه داد: بهبود روابط بین الملل در عرصه اقتصادی و قدرت تعیین کننده ایران در منطقه از سایر دستاوردهای مذاکرات است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هم اینک در خاورمیانه هیچ موضوعی بدون حضور و رای ایران حل نمی شود و این موضوع نشان دهنده قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
واعظی بیان کرد: باتوجه به شرایط جدید، دولت باید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه ویژه ای داشته باشد.
وی تصریح کرد: در روابط خارجی باید دقت کرد که برای دیگر کشورها بازار مصرف ایجاد نکنیم بلکه با استفاده از سرمایه آنها در ایران تولیدات انجام داده و برای مصرف به سایر کشورها صادر شود.
وی خاطر نشان کرد: علت عقب افتادگی سیستان و بلوچستان در عرصه اقتصادی تا پیش از این نبود امنیت پایدار در این استان بوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: هم اینک با ایجاد امنیت خوب در این استان باید زیرساخت های لازم وارد استان شود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه تمام تلاش خود را بکار گرفته است.
واعظی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون ظرفیت انتقال شبکه سیستان و بلوچستان چهار برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پهنای باند این استان نیز از ابتدای دولت یازدهم تا کنون 10 برابر افزایش داشته است.
وی افزود: از برنامه های این وزارت ایجاد ارتباط اینترنتی در تمام روستاهای سیستان و بلوچستان حتی روستاهای زیر 10 خانوار است.
وی تصریح کرد: هدف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در سایر بخش ها در سیستان و بلوچستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: حضور دوباره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمتر از شش ماه در سیستان و بلوچستان نشان دهنده اهمیت این استان برای دولت و نیز خوش قولی دولت یازدهم در تحقق وعده های خود است.
«علی اوسط هاشمی» ادامه داد: هم اینک ایران اسلامی در جهان جایگاه ویژه ای یافته و به همه ثابت شد که باید مشکلات را از طریق گفت و گو حل کرد و زورگویی راه به جایی نمی برد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین استان کشور شرایط ویژه ای دارد و اتصال هزار و 361 روستای این استان به شبکه اینترنت پر سرعت یک فرصت خوب است.
وی بیان کرد: از مزیت های این طرح می توان به ارائه خدمات پزشکی به صورت آنلاین اشاره کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر جذب و مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید دارند، تصریح کرد: با باور و اعتماد به مردم می توان شاهد حضور حداکثری آنان در انتخابات بود.
هاشمی خاطر نشان کرد: قطعا شورای نگهبان ارزیابی متفاوتی با هیات های نظارت استان با توجه به اقتضای زمان خواهد داشت.
وی افزود: لازمه جذب حداکثری حضور مردم در پای صندوق های رای انعطاف پذیری و حرکت بر مدار قانون است.
وی با تاکید بر بی طرفی مسئولان در انتخابات گفت: هر کسی در نگاه مردم بتواند اوج گیرد ما در خدمت او خواهیم بود، باید به رای مردم ایمان داشته باشیم.

601/601

کد خبر: 586595

وب گردی

وب گردی