تبادل استاد و دانشجو، حاصل سفر دیپلماسی وزیر علوم به فرانسه

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل از انعقاد تفاهم نامه علمی دانشگاهی با کشور فرانسه خبر داد و گفت: مهمترین تفاهم نامه در این سفر، تفاهم نامه علمی دانشگاهی با کشور فرانسه بود که منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حسین سالار آملی با اشاره به سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رئیس جمهور به فرانسه و دستاوردهای این سفر گفت: دکتر فرهادی در این دیدار با «تییری ماندون» همتای فرانسوی خود دیدار کرده و بر توسعه هرچه بیشتر همکاری های دانشگاهی و تحقیقاتی میان ایران و فرانسه تاکید کرد.

وی ادامه داد: مهمترین تفاهم نامه دراین سفر، تفاهم نامه علمی دانشگاهی با کشور فرانسه بود که ما بین وزیرعلوم کشور ما و همتای فرانسوی وزیر علوم منعقد شد.

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل افزود: در این دیدار برنامه‌های پژوهشی دو طرف و چگونگی انجام پروژه‌های مشترک بررسی شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد پارک‌های علم و فناروی دو کشور باهم همکاری کنند و از طرفی هم تبادل استاد و دانشجو جز محورهای اساسی فعالیت دو کشور قرار گرفت.

سالارآملی افزود: قرارشد یک هیات کاری بین دو گروه ایجاد شود. همچنین مقرر شد این هیات کاری در آینده نزدیک به تهران آمده و جزئیات برنامه ها را هماهنگ کند.

20104

کد خبر: 586651

وب گردی

وب گردی